Bæretøy... igjen!

MammaMa

Forelsket i forumet
Himmel og hav!

Nå har jeg prøvd å orientere meg litt på nettet om de ulike bæreselene etc, og bare blitt mer forvirret....

Ser det er noe som heter Beco, Patapum, Yamo, Ergo, Mei Tai og Manduca.... Og sikkert mange fler.....

ehhhhhhhhhhhhhhh ????????????? Erfaringer mottas med takk.....

Jeg skal ha Baby bjørn sin bæresele......(lite fancy og spenende men...)
Den brukte jeg med di 2 første og den funket bra for meg. Veldig fornøyd [:)]

Jeg har kjøpt bæresjal.
Alle rundt meg påstår det aldri kommer til å bli brukt, sikkert bare litt omvendt psykologi for å forsikre seg om at jeg faktisk blir å bruke det;p

vi fikk babybjorn til jul som vi kommer til å bruke, men er det noen som vet om denne kan brukes i begynnelsen? eller er ungen for liten da? litt fersk på dette jeg. he he.

Har babybjørn bæresele kommer nok til å bruke den en del. Men har veldig lyst på elastisk bæresjal til å bruke nå i sommer når den lille er så liten.

Hehe. Bæretøyverden er forvirrende, det er jeg enig i.

Med første gullet brukte jeg et vevd bæresjal. Hun ble født i november, og vi begynte å bruke sjalet da hun var 3 mnd. For oss begge var det en utrolig fin opplevelse. Det var veldig lett å knyte, hun satt bra og var storfornøyd. Jeg følte at jeg fikk fordelt vekta av henne bedre enn med en babybjørn.

I og med at denne babyen kommer i mai og at jeg har lyst til å begynne å bære fra fødselen har jeg denne gangen kjøpt meg et Sino bæresjal (lotusbarn.no). Tror det er det tynneste elastiske bæresjalet på markedet, og jeg gleder meg MASSE til å ta det i bruk.

Jeg har babybjørn bærsele.. Synes den var veldig grei.. Men har og bestilt et elastisk sjal, håper å kunne bruke det når jeg ammer men ikke har mulighet til å sitte i ro.. Elastisk sjal sies det er det letteste å bruke av de som man knytter selv..

ORIGINAL: ubeleilig

vi fikk babybjorn til jul som vi kommer til å bruke, men er det noen som vet om denne kan brukes i begynnelsen? eller er ungen for liten da? litt fersk på dette jeg. he he.

Nei jeg mener det ikke kan brukes fra fødselen av, men husker bare ikke fra når [8|]
Lurer på om det gikk på kilo?? [8|][8|][8|]

Sist brukte jeg mei tai og det er etter et par knytinger både lett og godt (min er fra www.hønemor.com, god og rimelig).

Denne gangen skal jeg både bruke mei taien og et kort sjal som jeg knyter og vil bruke som en lommeslynge (mest til korte turer som i butikk eller inne, er det jeg ser for meg da.)

Jeg har Baby Bjørn og Ergo baby carrier.
Jeg fikk Baby bjørn sist og det er den klassiske modellen, skal du ha BB bør du i hvertfall kjøpe den versjonen med ryggstøtte osv. Den jeg har blir fort veldig tung og bære ettersom de bare henger på skuldrene.
Når eldstemann ble litt større kjøpte jeg ergo baby carrier og den er jeg super fornøyd med, den har samme bære egenskaper som en skikkelig god tursekk og du kan velge og bære barnet på magen, på hofta eller på ryggen. Veldig enkel og feste også, bare klikk, klikk.[;)] Anbefales! Den kan også brukes fra barnet er nyfødt men da må man kjøpe et ekstra innlegg ved siden av.

Blir Ergo Baby Carrier med spedbarnsinnlegg her. REgner med jeg kommer til å bære mens jeg er i stallen f.eks, så er ganske sikker på at det blir endel brukt. Så fremt mini liker det da.

Vi får låne babybjørn, også har jeg kjøpt en brukt mobywrap som jeg håper jeg kommer til å bruke endel på begynnelsen.

Takk for mange gode råd!

Jeg har prøvd babybjørn-sele med førstemann, men ble ikke mye brukt fordi jeg synes hun satt så rett opp i den, så så tungt ut for den lille. Greit fra ca halvåret kanskje... Blir muligens en mei tai nå da. Eller et sjal... Eller.... eller... hihi :) Takk for hjelpen!

Vet ikke om du har vært på tettinntil.no   Der er det mange erfarne bærere man kan spørre om råd !!

Back
Topp