Bæretøy <3

Sannheten skrev:
Ser at du har svart på det allerede :)

Det var bra du skrev, for jeg hadde glemt at jeg hadde svart :p 

Må bare skryte enda mer, for i dag droppet vi vognen da vi skulle nordover i dalen på martn med tivoli, marked, masse dyr og folk!
Lillebror hadde det helt ypperlig i sjalet og jeg så mange som strevde med vognene i folkemengden, og ikke minst fra parkeringen på et jorde og bort til selve plassen!
Må nok snart begynne med en litt tykkere ulldress. Har en fra Nøstebarn som jeg tipper passer perfekt. Så lenge vi bruker ull fra innerts til ytterst puster det jo, og sjalet varmer MYE! Merket det godt da vi gikk inn i en hall som var litt varmere enn det var ute. 
PHU! En stykk svett mamma!

Hali skrev:
Tenkte ikke å bruke ergobaby når han er så liten. Men husker at storebroren ble for tung til sjalet når han var rundt 5-6 mnd, for den sank ned hele tiden når jeg bærte han.

Ja, de blir fort for tunge for det elastiske sjalet. 
Kjenner nå at jeg har veeeldig lyst på et nytt vevd sjal for å bruke lenge!
Har et vevd sjal nå, som heter Heko-Obi, som er fint til små barn. Men det er smalt og bittelitt elastisk så det passer ikke til ryggbæring f.eks.
Ikke at jeg noen sinne fikk til ryggbæring i sjal med storebror da, men det blir nok mer bæring denne gangen, så jeg må nok investere. Ja, jeg tror det!

Fru H skrev:

Hali skrev:
Tenkte ikke å bruke ergobaby når han er så liten. Men husker at storebroren ble for tung til sjalet når han var rundt 5-6 mnd, for den sank ned hele tiden når jeg bærte han.

Ja, de blir fort for tunge for det elastiske sjalet. 
Kjenner nå at jeg har veeeldig lyst på et nytt vevd sjal for å bruke lenge!
Har et vevd sjal nå, som heter Heko-Obi, som er fint til små barn. Men det er smalt og bittelitt elastisk så det passer ikke til ryggbæring f.eks.
Ikke at jeg noen sinne fikk til ryggbæring i sjal med storebror da, men det blir nok mer bæring denne gangen, så jeg må nok investere. Ja, jeg tror det!

Jeg hadde faktisk storebror på ryggen i elastisk bæresjal da han var liten uten problem.

Joda, det går jo, det er jeg fult klar over :) Men ideelt er det ikke nødvendigvis.

da er vi tilbake etter reise! Gikk egentlig overraskende bra å ha henne i ergobabyen! Fikk "justert" hodet hennes litt så hun fikk lent det bakover i spedbarnsinnlegget så hun kunne se opp i ansiktet mitt og til sidene, så slapp hun å kun ha nesen inn i brystet mitt og da var hun mye mer fornøyd litt protester hver gang hun blei putta oppi der men hun ga seg når jeg begynte å bevege på meg!
Håper hun har passert 7kg når vi skal ut å reise om en måned så slipper vi det varme innlegget! 
Er for øvrig veldig glad for at jeg ombestemte meg ang babybjørn og leverte den tilbake! Hun var en engel hele reisen, både nedover og hjem igjen. Men begge gangene fikk hun en reaksjon på kvelden med uro og skriking. Vil tro hun blei sliten og stressa, og det etter å ha sittet inn mot meg, tørr ikke tenke på hvordan hun ville vært hvis hun hadde hengt utover å sett på verden gjennom hele Gardermoen +++ 

SÅ bra at det løste seg. 
Og jeg synes det er herlig å lese at du gav selen en sjanse til, det er altfor mange som forkaster de med en gang det ikke går som de ønsker og går over til dårligere alternativer. 
Lillebror har alltid hodet mot siden i bæresjalet, men han er ikke så nysgjerrig enda da, og sovner som regel med en gang og under hele bæringen

Back
Topp