Bæretøy <3

Fru H

Mot nye tider
VIP
September 2012
Eller, rettere sagt Bæresjal!
VI har ikke brukt det så mye enda, da jeg ikke bar storebroren så mye helt i starten og måtte øve litt og bli trygg her hjemme først. 
Men i dag gikk Lillebror og jeg knappe 3 kilometer til byen i regnvær, godt utstyrt med elastisk bæresjal og en stooor paraply!
SÅ herlig å slippe vogn, spesielt nede i byen da vi møtte T og mannen og skulle på cafe hvor det som regel er veldig trangt å ha med vogn, spesielt på en lørdag!
Lillebror kose-knirket hele turen ned og en liten tur på butikken etter cafeturen!
Anbefales på det sterkeste, jeg savnet ikke vognen ett eneste sekund og det kommer garantert til å gjentas!
=) 

Så koselig det så ut
lillesnuppa vår er så nysgjerrig allerede, så hun blir irritert når hodet blir"fanget" inni bæresjalet så hun ikke kan se opp på meg og vri hodet fram og tilbake Hva hadde du på han i bæresjalet? er så usikker på hvor mye jeg skal kle på henne inni der nå når det begynner å bli så kaldt. Her er det -1 og det snør, så i vogna har hun både ullklær og skinnpose på. Hadde du jakka di over han så han fikk varme fra kroppen din? Tenker at hvis jeg har mi jakke igjen og henne over der vil hun jo ikke få noe varme fra min kropp...

Her var det ca 4 grader da jeg gikk og han hadde på seg ullbody, ullstillongs, tykke ullsokker og en tynn ulldress samt hjemmestrikkede votter. Hadde ikke på mer på føttene hans siden han ble båret med bena inni sjalet, da er han varm nok på føttene med ett lag sokker. 
Jeg hadde ikke lukket igjen jakken, vi var gode og varme begge to og han fikk garantert endel kroppsvarme fra meg av å være pakket inn i tre lag sjal inntil kroppen min
=) 
JEg hadde altså jakken åpen slik at han kom nærmest mulig meg =)

ja tenker at det kanskje er lurt at jeg har en jakke som eventuelt kan lukkes utpå babyen, slik at jeg får henne nært kroppen ...må teste det ut neste gang jeg skal på bytur! 

Anbefales virkelig altså! =) Åpnet en helt ny verden for meg i går!
Jeg tror og jeg gjerne vil ha jakken lukket utenpå han når det blir enda kaldere og f.eks sur vind. 
Jakken jeg hadde på har en snor i livet som var ganske så strammet inn, om jeg løsner opp den tror jeg at jeg får jakken lukket igjen =) 

Takk for det!
Vi hadde en lang tur i høstværet i ettermiddag også, alle sammen =) 
UTrolig koselig!

Det så så kos ut =) Tror jeg må sjekke opp i en slags bæreinnretning.
Jeg og mini var ute og gikk lang tur i det fine været i dag, men han er jo ikke akkurat av typen som sover bort dagen, så da det hadde gått en drøy time, startet hylekoret nede i vogna.

jeg bærer henne alltid når vi er på butikken eller kjøpesenter. Hun roer seg mye bedre når hun er inntil meg på sånne steder enn i vogna blir spennende når vi skal ut å fly neste helg og jeg skal ha henne i Ergobabyen, i og med at hun styrer noe verre fordi hun vil snu seg og se på verden og ikke inn i brystkassa mi

Det så koselig ut!
Skulle ønske det var oss... Jeg har også gått til anskaffelse av et slikt bæresjal, men lillejenta fikk fullstendig panikk da jeg satte henne oppe i det. Vi har prøvd flere ganger, men hun liker det absolutt IKKE

Kjempedumt, for jeg hadde sett veldig fram til å f.eks kunne gå på kjøpesenter uten å ha med vogna. Men den gang ei...

MinMageboer skrev:
Det så koselig ut!
Skulle ønske det var oss... Jeg har også gått til anskaffelse av et slikt bæresjal, men lillejenta fikk fullstendig panikk da jeg satte henne oppe i det. Vi har prøvd flere ganger, men hun liker det absolutt IKKE

Kjempedumt, for jeg hadde sett veldig fram til å f.eks kunne gå på kjøpesenter uten å ha med vogna. Men den gang ei...

Det er ikke alle små om liker å sitte i sjal, desverre. For noen blir det for "trangt" og varmt. 
Har dere hatt på dere mye klær? Elastisk sjal lager jo endel lag med stoff utenpå barnet, så det er veldig fort gjort at både mor og barn blir for varmt  (og dermed også litt mer stresset). 
Ellers finnes det jo endel ergonomisk riktige bæreseler på markedet nå, de er litt luftigere enn sjal. Du har f.eks Manduca, Ergobaby, Concerti, Beco Butterfly II som er veldig gode alle sammen! :D

Hali skrev:

Elsker å bære i sjalet. Helt genialt!!Anbefaller også!

Vurderer å kjøpe Ergobaby sin snart..

jeg synes Ergobaby sitt spedbarnsinnlegg er helt håpløst hvis man skal bære inne, det er jo som en sovepose så ungen blir kokvarm oppi der

Ja, innlegget til Ergobaby er fint og flott, men er enig i at det ser ut som det blir veldig varmt...
Vi har Manduca, med "innebygget" spedbarnsinnlegg, men jeg har forstått at mange mener det ikke passer optimalt til så små barn som vi har nå. 
Vi har derfor ikke prøvd den enda. 
Men sjal holder en lang stund til her hvertfall, har det elastiske og et vevd, samt meitai. 
Men Hali: Ergo er utrolig deilig når barnet ikke trenger spedbarnsinnlegg (har ikke prøvd til små babyer med innlegget), så jeg anbefaler den virkelig likevel!

Tenkte ikke å bruke ergobaby når han er så liten. Men husker at storebroren ble for tung til sjalet når han var rundt 5-6 mnd, for den sank ned hele tiden når jeg bærte han.

jeg måtte krype til korset idag å kjøpe en Babybjørn, siden vi skal ut å reise alene jeg og tulla må jeg ha noe bæretøy hun kan være i en stund uten å klage! Tulla vil jo ikke sitte i Ergobabyen, selv om jeg gikk rundt på kjøpesenter så stønna å klynka hun fordi hun var ukomfortabel. Prøvde Babybjørnen på hjemme nå nettopp, tok henne utovervendt og tror dere ikke hun var sååå fornøyd med å henge å se utover! Hun er så sterk i nakken sin så hun kan fint henge sånn en stund av gangen. Blir nok å gå tilbake til Ergobabyen når vi ikke trenger spedbarnsinnlegget mer, kjente etter kort tid at jeg ble sliten i nakken av å bruke Babybjørnen nemlig. Ergobaby er jo veldig god å bære, og Babybjørn kan ikke sammenliknes komfortmessig, selv med ryggplata som skal "avlaste" skuldre og nakke. Det finnes vel ingen av de ergonomiske bæreselene som barnet kan sitte utovervendt i ? 

Nei det finnes ikke, fordi det er umulig å gi en ergonomisk riktig stilling utovervendt, desverre. 
Håper du slipper å bruke den så mye da, hvertfall utover, så små babyer blir altfor fort overstimulert når de ikke får anledning til å skjerme seg fra alle inntrykk... 

jeg så jo det med en gang jeg tok henne i at hun blir hengende som en banan utovervendt, og ikke mye bedre innovervendt  ...det må jo være vanvittig tungt for ungen å henge slik, tenker bare selv hvis jeg skulle hengt slik med trykk på skrittet  nei, tror den går tilbake til butikken, så får hun heller være misfornøyd og komfortabel i ergobabyen!!! 

Jeg synes personlig at de selene er helt forferdelige for babyene ( for den som bærer også, med de har jo faktisk valget), og vi vet jo at f.eks å sitte på et smalt sykkelsete uten å ha bena på pedalene eller i bakken er ikke spesielt behagelig ... Babybjørn har vel også satt begrensning på hvor lenge man kan bære i strekk, om jeg ikke husker feil, nettopp fordi det er belastende for babyen.

Back
Topp