Bæresjal

Brud2013

Gift med forumet
Har lyst på det , men er usikker på hva jeg burde velge.

Noen her som har ringslynge og kan fortelle litt om den?
Om man evnt fort får vondt i ryggen osv...

jeg har ikke ringslynge selv, men har brukt bæresjal (didymos knyttesjal) og meitai selv. Meitai er superenkelt, knyttesjal er veldig fint for spebarn og oppover, men krever litt mer øvelse. Har også lyst på et elastisk sjal til jeg blir mamma igjen, da jeg forstår det slik at nyfødte ligger enda bedre i dem enn i vanlige knyttesjal. For mer info om bæring anbefaler jeg tettinntil sitt forum

jeg har det bære sjalet de selger på barnas hus... husker ikke hva det heter i farten... er veldig fornøyd med det... Blir kanskje litt varmt å ha på midt på sommeren men ellers helt topp... Kan bære i det leeenge uten problemer

anbefaler elastisk bæresjal.. gutten min så og si bodde i den på dagtid fram til han var 4 mnd.. sov og koste seg og ammet oppi der.. bruker det enda når vi går på tur og slikt... koster ca 300 kr på mobywrap.no

ikke vondt for ryggen i det hele tatt, selv nå når han er no kilo kan jeg gå i timer uten å kjenne at jeg bærer noe tungt

JEg har elastisk sjal og ringslynge + lånt mei tai innimellom.

Ringslynge er fint når de kan holde hodet selv syns jeg. Og man får lettere vondt i ryggen av det enn sjal og mei tai.

Elastisk sjal er veldig fint når de er små. Ikke så vanskelig å knyte som det ser ut til heller [;)]

Du vil ikke få den jevne vektfordelingen med slynge, så selv om den er bra for barnet, vil du ikke klare å bære særlig lenge om gangen. Blir som å bære en tung skulderveske etterhvert. Slynge og sjal er ikke det samme. I et sjal blir ungen "knytt" på deg, så du bærer h*n tett inntil kroppen slik som fysioterapauter anbefaler, og det belaster ikke ungen på samme måte som en tradisjonell bæresele. Et sjal er mer anvendelig enn slynge pga ungen kan bæres i flere stillinger, også liggende fra nyfødt, og man kan bruke det som ammesjal. Det er veldig lett å lære å knyte sjal, slev om det kanskje ser avansert ut. [:)]

vi bruker sleepy wrap - elastisk sjal... kjempe fornøyd! kan gå lenge med det uten at det blir tungt for ryggen, og syns det er hakket bedre å gå med enn mai tai'en[:)]

anbefaler deg en god mei tai:)
det er enkelt, godt å bære med og kjempelett.

brukte vevd sjal ''hele døgnet'' rundt når jenta var lita.
det var helt utrolig å bære med:)

Back
Topp