Bæresjal

K-2876303

Flørter med forumet
Har noen tips til bæresjal som er behagelig, lett å bruke, samt vaske pluss et som holder så lenge som mulig ifht vekt på baby? Hadde bæresele sist, men vil gjerne prøve bæresjal denne gangen da jeg synes han kom så langt vekk fra meg og var litt «i veien».
 
Har noen tips til bæresjal som er behagelig, lett å bruke, samt vaske pluss et som holder så lenge som mulig ifht vekt på baby? Hadde bæresele sist, men vil gjerne prøve bæresjal denne gangen da jeg synes han kom så langt vekk fra meg og var litt «i veien».
Elastiske er lette å bruke fordi du kan knyte de ferdig før du putter babyen oppi. I forhold til vekt må man dessverre nesten ha to typer, med mindre man går for vevd med en gang og lærer seg det (hadde prematur baby sist så jeg brukte elastisk leeeenge, så kan ikke si så mye om lett/vanskelig ang vevd dessverre). Elastisk fungerer ikke til bæring på rygg. Jeg har kjøpt et nytt elastisk nå som er laget av bambus/bambusblanding og gleder meg veldig til å bruke det, det kjennes sååå mykt og deilig ut :love017 Ganske sikker på at jeg kjøpte Aldoria via Jollyroom, men kan dobbeltsjekke senere ev.
 
Jeg var veldig glad i mitt elastiske fra coracor de første månedene med forrige baby. Kjekt med forhåndsknytt inni jakken for å lett kunne ta ut baby hvis vogna var et herk, til barnehagehenting og -levering av storesøsken og sånt. Fra noen måneder gikk jeg over til ringslynge og vevd sjal, det funker også fra nyfødt, men jeg var ikke så dreven i starten. Ønsker meg litt enda et elastisk nå, MaM Eco one, det tåler litt tyngre baby enn andre elastiske. Ser for meg at det kan være fint for hele magebært-perioden.
 
Jeg har forsøkt både elastisk og vevd sjal,og er uten tvil mest fornøyd med mitt vevde sjal fra Girasol. Det elastiske ble nettopp for elastisk og jeg solgte det relativt fort.
Girasol-sjalet brukte jeg masse med B2,og tok det frem igjen for et par uker siden for å prøve ryggbæring med en nå 2,5-åring. Gikk som smurt! Jeg var heller aldri så fan av bæresele,og meis til skogstur er jeg akkurat litt for lav til å bruke ordentlig.

Uansett hva du ender opp med å velge er det viktigste å heller kjøpe litt dyrere hvis du kan for å få god kvalitet,samt få tips fra fagfolk innen bæring,slik at du bærer riktig fra start. Christina Eng Hauge er norsk og sertifisert,hun har både gode tips på IG (bærelykke) i tillegg til kurs. Ellers liker jeg veldig godt kontoen «letstalkbabywearing» :)

Lykke til! Skikkelig stas med flere som bærer :D
 
Back
Topp