Bæresjal

Nei, syns det var litt «tungvint» og mykje sjal. No blir det ergobaby embrace i starten og ergobaby 360 når baby e blitt litt større. Bærte mykje med fyste då eg går mykje tur med hund i fjellet. Men smak og behag.
 
Vi hadde SnuggleRoo bæresjal og var veldig fornøyd med det! https://www.snuggleroo.co.za/baby-carrier/ fant ingen norsk side nå, men ligger mye på Finn/Tise. Det er på en måte en hybrid slik at det er en ferdigordnet del som man tar på seg og justerer, og så en ekstra del som man knytter rundt/under babyen. Syntes det var litt lettere å få dreisen på enn de som må knyttes hele veien. Og baby likte å være så nær inntil, noe som gjorde at jeg fikk laget mat, ryddet litt og strikket med hendene frie :)

Anbefaler deg å sjekke om du kjenner noen du kan låne skal hos og teste før du evt kjøper siden de er ganske dyre og ikke alle babyer liker å bli båret i sjal :) jeg lånte mitt av en kollega.
 
Foretrekker også ergobaby
 
Vi brukte Ergobaby omni 360 og Ergobaby aura sist. Men jeg har solgt sjalet - vurderer najell denne gang, noen som har prøvd det?
 
Vi har kjøpt caboo close bæresjal, som er halvveis ferdig knyttet sammen. Har googlet masse og lest i mange forum, før kjøpte vi et billig brukt et på Finn for å teste ut, for å slippe et evt. dyrt bomkjøp. Har skjønt at det er ulike faser og bæresjal/seler etterhvert som barnet blir større og hva barnet foretrekker. Blir spennende å se om det fungerer eller ikke. Ellers har jeg flere av bæreselene som de andre nevner i bakhodet.
 
Vi har to stk. Baby On Earth bæresjal og kunne ikke være mer fornøyd. Har også et vevd sjal, men ble vanskelig å bære nr 1 i den fordi gravidmagen med nr 2 var så stor da nr 1 var for stor for elastisk sjal. Og nr. 2 med refluks ville ikke bli bært i sjal/sele, så det ble lite bæring av ham.

Så håper å bruke både elastisk og vevd sjal nå med tredjemann. Det er så fantastisk deilig. Og helt nydelig å ha på sykehuset!
 
Back
Topp