Bæresjal

Solbolla55

Andre møte med forumet
Februarhjertene 2025
Er det noen som har noe tips til bæresjal? Jeg har Ergobaby omni 360 fra før av men har ikke vært noe superfan av den. Føler den blir noe tungvint og at baby ikke sitter så veldig godt i den!
 
Er det noen som har noe tips til bæresjal? Jeg har Ergobaby omni 360 fra før av men har ikke vært noe superfan av den. Føler den blir noe tungvint og at baby ikke sitter så veldig godt i den!

Sniker.
Hva er det du tenker på/leter etter? Er det et elastisk sjal, eller vevd sjal?
Med elastisk sjal så er det egentlig bare å gå for et. De er ca like lange, varer omtrent like lenge (begynner bli tungt ved ca 6-8 kg), så det er da mest hvordan de ser ut. Også har man noen i bambusviskose og noen i bomull..
Med vevd sjal er det all verdens med valg.. litt for mange kanskje, for jeg har ørten liggende i hylla her :hilarious: :hilarious:
 
Najell har et bæresjal som er ferdigknyttet! Baby likte det ikke, men jeg likte det godt. Sykt enkelt å ta på!
 
Jeg har caboo close, liker den godt. Er vel hybrid mellom bæresele og elastisk sjal. Hadde ingen erfaring med bæring og er veldig fornøyd så langt :)
 
Vi har en Close Caboo og en Ergobaby Embrace. Jeg synes Cabooen var god til å støtte babyen godt da han var på det minste (var 2,6kg da han ble født), siden den er elastisk og veldig justerbar, men følte at det ble litt tungt for overkroppen/skuldrene etterhvert. Med Embrace følte jeg at jeg fikk mer støtte i ryggen, og den funker bra når babyen nå har lagt på seg litt (4kg). Embrace er også enklere å bare clipse på, og mindre overflødig stoff som henger ned.
 
Jeg har også Omni 360 men det tok måneder før storesøster likte den, så kjøpte Ergobaby aura som back up for den første perioden :) ikke brukt den mye til nå men synes den var enkel å ta i bruk og hun koste seg i den når vi prøvde.
 
Var veldig fornøyd med close caboo sist, og hadde heldigvis tatt vare på den. Nå som det er sommer de første mnd med baby så kan den bli litt varm. Jeg har også en ergobaby embrace jeg ikke rakk å bruke sist som jeg er veldig spent på nå, den vil nok være bedre egnet nå på sommeren!
 
Dere som bærer på tur: hva har dere på babyen/dere selv når dere går ute? Tenker spesielt på beina til babyen :)
 
Vi bærer i ergobaby embrace synes den er veldig komfortabel og kanskje hakket enklere enn close caboo som jeg brukte til storebror. Selv om jeg var fornøyd med den også. Tror den varte til han var 3-4 mnd før jeg måtte holde han oppe for den bare seg ned, så er spent på hvor lenge embrace holder.

Jeg pleier å ta på baby tykke ulltøfler og hvis det blåser eller er kaldt tar jeg bærekåpe eller en stor jakke utenpå. Har også noen vind og vann avstøtende fotposer liggende ett sted etter storebror.
 
Jeg pleier å ta på baby tykke ulltøfler og hvis det blåser eller er kaldt tar jeg bærekåpe eller en stor jakke utenpå. Har også noen vind og vann avstøtende fotposer liggende ett sted etter storebror.
Takk for tips! Alt vi har av sokker og ullsokkerfaller bare av eller er for stort enn så lenge, men fotposer høres bra ut! :)
 
Dere som bærer på tur: hva har dere på babyen/dere selv når dere går ute? Tenker spesielt på beina til babyen :)
Har strikka ulljakke, ullbukse og ullsokker (med strømpebukse eller vanlig sokker innafor), eller ulldress og ullsokker. Foreløbig bærer jeg henne inni jakka jeg brukte som gravid, meeen må snart ha skikkelig bærejakke. Hun har derfor foreløbig ikke noe annet utenpå de strikka ullsokkene, siden beina stort sett er inni jakka. Er også veldig varm av seg, så kan ikke pakke på for mye :)
 
Har strikka ulljakke, ullbukse og ullsokker (med strømpebukse eller vanlig sokker innafor), eller ulldress og ullsokker. Foreløbig bærer jeg henne inni jakka jeg brukte som gravid, meeen må snart ha skikkelig bærejakke. Hun har derfor foreløbig ikke noe annet utenpå de strikka ullsokkene, siden beina stort sett er inni jakka. Er også veldig varm av seg, så kan ikke pakke på for mye :)
Høres lurt ut, takk for tips! Får prøve meg litt frem. Har ikke prøvd å bære ute enda, men har arva en bærejakke til vinter, så tenkte jeg skulle prøve meg nå snart før den blir for varm.
 
Jeg har gitt opp sjal. Skirkig og måtte holde på med den knytingen av flere meter stoff på er møkkete fortau…. Nei. Gikk over til babybjørn bæremeis for spedbarn. Sikkert andre og bedre alternativer, men bæresjal fungerte ikke hos oss
 
Jeg har en close caboo, og et vevd sjal fra ellevill. Så er det et elastisk sjal, en ringslynge og en bæresele på vei. Ja nei, kan godt si jeg har havna på bærekjøret :angel4
 
Back
Topp