Bæresjal?!

Willeikke

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
♡Julekulene 2021♡
Erfaringer? Hva liker dere best. Jeg er helt solgt på børeselen fra Kahubaby, men mye vil ha mer….og nå har jeg begynt å se på sjal. Jeg som aldri har villet prøve og enda mindre kjøpe et!
Gidder ikke kjøpe noe dyrt, og har lest meg opp litt at 100% bomull gjør jobben litt lettere som ren ferskenknyter.
Tittet på dette:
https://sjala.nu/shoppa/vavda-sjalar/barsjal-itp-hazed
Og dette:
https://sjala.nu/shoppa/vavda-sjalar/barsjal-rowan-hot-chocolate-steam

Iof samme greie da begge er 100% økologisk bomull og 270 GSM. Men står mellom str 6 og 7. Burde kanskje velge 7, men er 171 lang og veier 80 fordelt litt overalt. Noen meninger?

Kan det være et greit førstegangs tro?
 
Jeg kan veldig lite om sjal, men likte den første best ☺️ Mener å ha hørt at nye sjal kan være litt stive i starten, at de må brytes inn. Vet ikke om det har noe si på størrelsen om du vipper mellom 6 og 7, håper du får noen gode svar fra sjaleksperter!
 
Jeg kan veldig lite om sjal, men likte den første best ☺️ Mener å ha hørt at nye sjal kan være litt stive i starten, at de må brytes inn. Vet ikke om det har noe si på størrelsen om du vipper mellom 6 og 7, håper du får noen gode svar fra sjaleksperter!
Det har jeg lest også. Men at da 100% bomull er lettere å bryte inn. Og iom de kan vaskes i maskin rett som det er gjør det ting enklere.
 
Jeg har prøvd flere i 100% bomull, og bomull er ikke bare bomull:p
Noen av de var alt for tykke, stive osv. Jeg heller nå mer mot sjal i blandinger, feks. bomull med bambus, tencel eller silke. Vil også anbefale på det sterkeste å kjøpe brukt. Da er de mye mykere og du kan få de til en billig penge:happy:
 
  • Liker
Reactions: Azu
Men sånn utenom det så ser begge de sjalene du linket til bra ut. Tror ikke du gjør noe feil om du kjøper et av de:D
 
Men sånn utenom det så ser begge de sjalene du linket til bra ut. Tror ikke du gjør noe feil om du kjøper et av de:D
Får helt enkelt jobbe med å bryte det inn:hilarious:
 
7 ville du ha svømt i! Vi er ca like store, og jeg har prøvd :D Vi hadde et 7'er sjal, og mannen som er høy og korpulent fikk så mye overskuddssjal så vi måtte tenke i nye baner. Endte opp med to store og gode ringslynger heller :D
 
Sniker fra april ;)
Anbefaler norsk bæregruppe på Facebook, der er det gode råd å få. Har selv vært veldig fornøyd med å kjøpe brukt, både billigere og ferdig innbrutt. De jeg bruker mest nå er en ringslynge (yaro broken twill), en halvklips (fidella fly tai), og to vevde bomullssjal (yaro la vita autumn rainbow og lennylamb little herringbone aqua real).
Ryggbæring ga helt ny frihet til turer i skog og fjell! Double Hammock overgår enhver bæremeis i avlastning og komfort for både meg og lille ❤️ selv om det krevde litt trening å lære!
 
Sniker fra april ;)
Anbefaler norsk bæregruppe på Facebook, der er det gode råd å få. Har selv vært veldig fornøyd med å kjøpe brukt, både billigere og ferdig innbrutt. De jeg bruker mest nå er en ringslynge (yaro broken twill), en halvklips (fidella fly tai), og to vevde bomullssjal (yaro la vita autumn rainbow og lennylamb little herringbone aqua real).
Ryggbæring ga helt ny frihet til turer i skog og fjell! Double Hammock overgår enhver bæremeis i avlastning og komfort for både meg og lille ❤️ selv om det krevde litt trening å lære!
Er medlem der og føler hver dag. Tenker prøve leie hos et bærebibliotek med et godt innbrutt sjal. Bestilt et eget også, så får vi se hvor jeg havner. Nå brukes Manduca og Kahubaby-sele, men ønsker prøve sjal for variasjon. Takk for innspill:)
 
Jeg har ett sjal i str 7 i bomull, det er veldig langt, og gir haler når jeg knytter lillesøster på magen. Er 159 høy og veier 68 kg. Har også ett i str 5 som gir 0 haler når jeg knytter lillesøster på magen.

str 6 regnes som standardstr ofte.

Hva vil du bruke sjalet til? Jeg kjøpte det i str 5 for å ha til å knytte lillesøster på ryggen :) Var på bæretreff og fikk anbefalt den størrelsen.

Har ett fra didimos og ett fra ellevill. Begge såkalt easycare i bomull, da lillesøster er storgulper
 
Jeg har ett sjal i str 7 i bomull, det er veldig langt, og gir haler når jeg knytter lillesøster på magen. Er 159 høy og veier 68 kg. Har også ett i str 5 som gir 0 haler når jeg knytter lillesøster på magen.

str 6 regnes som standardstr ofte.

Hva vil du bruke sjalet til? Jeg kjøpte det i str 5 for å ha til å knytte lillesøster på ryggen :) Var på bæretreff og fikk anbefalt den størrelsen.

Har ett fra didimos og ett fra ellevill. Begge såkalt easycare i bomull, da lillesøster er storgulper
Tanken er å kunne skifte med selen, for å kunne bruke på lengre turer og kos. Endte opp med et Sjala i 100% bomull og begynner smått å få det innbrutt. Men har fortsatt en god vei å gå før det er ordentlig mykt. Men går bedre og bedre. Ikke fått kommet meg på bæretreff enda, de tre treffene jeg har hatt mulighet til har jeg jobbet, turnkonkurranse med datteren og jobb igjen.
 
Tanken er å kunne skifte med selen, for å kunne bruke på lengre turer og kos. Endte opp med et Sjala i 100% bomull og begynner smått å få det innbrutt. Men har fortsatt en god vei å gå før det er ordentlig mykt. Men går bedre og bedre. Ikke fått kommet meg på bæretreff enda, de tre treffene jeg har hatt mulighet til har jeg jobbet, turnkonkurranse med datteren og jobb igjen.
Har du prøvd å stryke det? Evt bruke det som hengekøye?
 
Back
Topp