Bæresjal

Supert! Jeg tenker å kjøpe et tynt elastisk sjal til første perioden for så å få over til sele senere da jeg synes det blir litt for mye arbeid med de større ikke elastiske svalene. Men det er jo sank og behag. Ville kontaktet en bæregruppe eller bære biblioteket i nærheten så du kan gå teste ut å gå skikkelig veiledning på å bruke både sjal og sele riktig om du ikke hae erfaring med det.

Elsket det med første!! Anbefales virkelig :Heartred Så koselig og praktisk!

Edit: vi brukte elastisk sjal

Last edited:
Klarte meg ikke uten! Hadde en caboo(?) i starten og ergobaby fra 6 mnd.

Brukte ikke sjal, men sele. Likte Ergobaby Adapt godt, enkel å få på, liten risiko for feilbruk :) Kommer jo helt an på ungen også, noen er klistremerkebabyer og andre skriker bare de ser et sjal eller sele nærme seg :joyful:

Hadde ikke klart meg uten med mellomste. Minstemann ville bare ligge alene. Er 13 og 11 år siden nå. Så jeg er spent på hva jeg har tatt vare på og hva jeg ev skal investere i denne gangen. Men tenker noe tynt elastisk til den første tiden. Så kommer det jo ann på babyen og hva den liker.

Bare vær obs på stillingen til baby og knyting. Jeg må lese meg opp igjen, er så redd for at babyen skal bli skadet eller at den ikke får puste.

Savner bæreforumet tettinntil som fantes da jeg gikk gravid sist.

Brukte ikke sjal med første, men bæresele og fikk etterhvert opp øynene for det. Helt genialt! Nå som vi har en 3 åring fra før av når minste kommer, så har jeg sterlt vurdert å kjøpe coracor eller aldoria bæresjal. Noen som har erfaring med disse?

Tenker det absolutt er verdt å prøve og for noen gjør det jo barseltiden mye enklere :)

Klarte meg ikke uten! Hadde en caboo(?) i starten og ergobaby fra 6 mnd.

Samme her med andremann! Caboo close carrier det første halvåret ca, deretter Ergobaby 360 omni. Mini elsket det! Skjønner ikke hvorfor jeg aldri gav det et ordentlig forsøk med førstemann! Viktig å teste ulike seler, tenker jeg. Jeg prøvde et par typer som var helt feil for min kroppstype. Da jeg fant noen som passet, så var det en skikkelig aha-opplevelse :happy:

• Liker
Reactions: Srh
Samme her med andremann! Caboo close carrier det første halvåret ca, deretter Ergobaby 360 omni. Mini elsket det! Skjønner ikke hvorfor jeg aldri gav det et ordentlig forsøk med førstemann! Viktig å teste ulike seler, tenker jeg. Jeg prøvde et par typer som var helt feil for min kroppstype. Da jeg fant noen som passet, så var det en skikkelig aha-opplevelse :happy:
Jeg fant ikke ut av dette underverket før baby var 4-5 mnd. Så fikk ikke brukt den lenge. Nå blir den tatt i bruk fra første uke :)

Elsker bæresjal! Når 2-åringen er sjuk, går han fortsatt og henter sjalet, for da vil han bare være så nær han kan. Og jeg har likevel hendene fri til det som ellers må ordnes i huset. Har et elastisk ergobaby-sjal til første babyperioden, og vevde sjal til når ungen blir så tung at det elastiske siger. Har et fra tulababy i str 5, og et fra ellevill i str 7 :)

Hadde ikke klart meg uten med mellomste. Minstemann ville bare ligge alene. Er 13 og 11 år siden nå. Så jeg er spent på hva jeg har tatt vare på og hva jeg ev skal investere i denne gangen. Men tenker noe tynt elastisk til den første tiden. Så kommer det jo ann på babyen og hva den liker.

Bare vær obs på stillingen til baby og knyting. Jeg må lese meg opp igjen, er så redd for at babyen skal bli skadet eller at den ikke får puste.

Savner bæreforumet tettinntil som fantes da jeg gikk gravid sist.
Veldig mange som viser riktig bruk av sele, sjal på insta og på fb har du mange sider der man kan få utrolig god hjelp fra folk med riktig kunnskap!

Back
Topp