Bæresjal

Jeg har kun prøvd Close Caboo, som ofte blir anbefalt til nybegynnere. Bruker nok den denne gangen også, men det hadde egentlig vært greit å ha noe å sammenligne med. Følte babyen var litt lite fast i den ifht bæreselen som jeg brukte senere, men det kan godt hende det er slik det skal være. Følte iallfall at jeg måtte ha ei hånd ledig til å støtte ekstra.
 
Jeg har kun prøvd Close Caboo, som ofte blir anbefalt til nybegynnere. Bruker nok den denne gangen også, men det hadde egentlig vært greit å ha noe å sammenligne med. Følte babyen var litt lite fast i den ifht bæreselen som jeg brukte senere, men det kan godt hende det er slik det skal være. Følte iallfall at jeg måtte ha ei hånd ledig til å støtte ekstra.
Jeg tenker at du da kanskje ikke fikk strammet sjalet ordentlig?

Aldri prøvd dette sjalet som i HI. Men elastisk sjal er ofte sikkerhetsgodkjent til 14 kilo eller lignende. Men mange opplever står alt er ved 5-6 kilo.men veldig fint som nybegynner,og når baby er nyfødt. Det er også ferdig knytt,så det skal være enkelt. Selv om jeg aldri klarte det helt, men det skal være mye strammere enn et som føles naturlig når en holder på, før en setter baby i.
 
Jeg hadde elastisk knyttesjal med mine. Babybjørn ble veldig tungt i lengden. Med nr 2 måtte han bæres hele tiden. Med det elastiske sjalet knyttet jeg det på om morgenen så kunne jeg ta baby inn og ut hele dagen. Vet det er grupper på Facebook om bæring av baby og barn. Jeg kjenner ei som driver med bæreveiledning i Stavanger området. Finnes sikkert mange andre i landet også. Hun kommer hjem og hjelper deg med å lære å knyte slik at du er trygg. Kan også hjelpe med valg av bæretøy.
 
Jeg kommer til å bruke Coracor elastisk sjal i begynnelsen, og deretter vevd sjal. Storesøster ble også bært mye i sjal.
Som nybegynnersjal kan jeg godt anbefale Close Caboo - ferdigknyttet elastisk sjal som er veldig enkelt å få til. Mange gode råd å gå på FB gruppen "Norsk bæregruppe" og du finner mange sjal til salgs på gruppen "kjøp og salg bæretøy"
 
Noen av dere som har tips til hvilken bæresæle som er verdt å kjøpe?
 
Noen av dere som har tips til hvilken bæresæle som er verdt å kjøpe?
Manduca og ergobaby er begge gode bæreseler som er ergonomisk riktig for babyens hofter:) jeg har prøvd begge og liker de veldig godt.
 
Manduca og ergobaby er begge gode bæreseler som er ergonomisk riktig for babyens hofter:) jeg har prøvd begge og liker de veldig godt.
Ergobaby så praktisk ut :) Lurer på om vi skal gå for en sånn. Fint at man kan bruke den fra start.
 
Back
Topp