Bæresjal

Fru B

Glad i forumet
Assistert-jentene
❤ Juliskattene 2018 ❤
❤️Mailykke 2022❤️
Jeg prøver å finne frem i jungelen av bæresjal, men blir virkelig ikke klok. Er nybegynner både med sjal og babyer, så må ha et som er håndterbart. Samtidig vil jeg ikke bruke flerfoldige tusen på et sjal dersom det viser seg at baby eller jeg ikke trives med det. Et billig, enkelt og bra sjal er det jeg er på jakt etter, altså [emoji2] Noen som har en anbefaling?

Har kjøpt Didymos sjal :) fikk god hjelp og veiledning på butikken Bæreglede og endte opp med å kjøpe det. Gleder meg masse til å prøve det på ordenltig. Har øvd meg litt med dukker bare. Sist brukte vi bare elastisk sjal (som jeg ikke likte i det hele tatt!) og ergobaby 360 som jeg aldri ble helt venn med.. mannen likte den da

I tillegg til Didymos sjalet har jeg kjøpt Beco Gemini cool som virker som en veldig sval og ergonomisk og god bæresele. Passet fint til både korte meg og lange mannen. I motsetning til ergobaby 360 kan selene krysses på ryggen som er myye mer behagelig (det kan de også på ergobaby adapt og omni 360)

Sjekk Bæreglede angående sjal. Om du hae mulighet til å reise dit (de er i Oslo) kan det absolutt anbefales! Jeg fikk full opplæring i tillegg til kjempegod hjelp :)

Og finn en lokal bæregruppe på Facebook! Jeg har vært med på noen treff med den lokale bæregruppa. Da kan man prøve masse sjal og annet bæreutstyr og lære masse fra andre :)

På facebook kan du sjekke Norsk bæregruppe :) der står det mye informasjon. Ellers kan du kjøpe brukt i kjøp og salg bæretøy (fb) eller finn :)
Det letteste i starten er enten elastisk eller caboo close. Du kan knytte opp elastisk sjal før du setter baby oppi og close caboo er lett å stramme siden den har ringer.
Ellers har du og vevde sjal som jeg liker best :P men nå har jeg brujt sjal på 2åringen siden ho var 3mnd og skal starte med en gang på nr2.
Det finnes mange videoer på youtube om hvordan man knytter vevde sjal og man får god hjelp i facebook gruppa.
Noen kan syntes folk i norsk bæregruppe er litt sære da:hilarious:

Jeg har også null peiling og har meldt meg inn i litt forskjellige FB-grupper:hilarious: Føles ut som en helt ny verden. Har kjøpt ergobaby adapt cool air og en baby k'than ferdigknytt greie så tenker jeg prøver meg fram med de to først:) ergobabyen tenker jeg samboer er villig til å prøve også:p

Jeg bestilte Ergobaby aura. Den kjentes kjempegrei ut. Tynn og behagelig å ha på men likevel solid. Har riktig nok ikke prøvd den med baby i da men den er ikke så fryktelig elastisk og du kan bære barn opp til 13 kg i den. Lett og knytte var den også:)

Jeg blir ikke å kjøpe bæretøy. Hadde det med nr en, men klarte ikke å bruke det pga rygg og nakke.

Hva med caboo close? Det er ferdigknytt å veldig enkelt å bruke [emoji4]

Jeg har Close Caboo og Ergobaby360. Satser på det vil funke [emoji106]

Jeg har Caboo close fra før og har ett brukt bæresjal på vei i posten :-)

Dro på ett lokalt bære- og tøybleie treff og fikk masse tips og inspirasjon til hvordan bruke sjal og hvilken lengde ect jeg burde bruke. Også spurte jeg dem om råd når jeg skulle kjøpe sjal ;-) Så nå håper jeg at det blir bra for både meg og babyen.

Tusen hjertelig takk for innspill alle sammen! Tror jeg må ta en tur på bæreglede etter jobb i morgen. Ellers ser det ut til at Caboo ikke er noen dum idé.

Edit: etter jobb på mandag, mener jeg selvfølgelig. Surrebukk [emoji23]

Back
Topp