Bæresjal

Lykketreff

Gift med forumet
Har dere/skal dere ha det? Jeg lurer på å kjøpe et vevd sjal, fordi jeg tror det kan brukes til nyfødte, men har virkelig ikke peiling på hva som anbefales :p brukte mye bæresele på eldste, men har litt lyst til å ha begge deler denne gangen. Bæreselen føles veldig varm med nyfødtinnlegg om sommeren.

Noen som har gode råd? :)

Åh, jeg har lyst til å bruke bæresjal selv. Er med i en sånn facebookgruppe, men blir litt satt ut av alt som fins der ute! Så må si jeg har blitt litt demotivert! [emoji52]

Åh, jeg har lyst til å bruke bæresjal selv. Er med i en sånn facebookgruppe, men blir litt satt ut av alt som fins der ute! Så må si jeg har blitt litt demotivert! [emoji52]

Samme her, men skal treffe noen av dem neste uke, så håper det blir mer hjelp enn skummelt etter det :)

Fikk et til første som vi aldri brukte, men tenkte prøve denne gangen.
må sjekke med den babybjørn bæreselen vi har om når man kan starte bruke den.
For spedbarnsinnlegg er kun til ergobaby, eller er jeg helt på jordet? o_O

Jeg vet ikke hva jeg skulle gjort uten bæresjal i nyfødt tiden. Det gir mulighet for å multitaske også syntes jeg at man får nærmere kontakt enn hva man gjør med bæresele. Så her er sjalet vasket og klart til bruk :)

Det så også veldig fint ut :) var du innom butikk og fikk hjelp eller visste du hva du skulle se etter?

Nei jeg så at de anbefalte det på en facebook gruppe, også sa de at det var et tynt og godt sommersjal. Man er jo så varm i starten, og babyen er varm, så da synes jeg de mer tett blir alt for tykke:) det er kjempedeilig å ta på, skulle ønske jeg hadde et slikt pledd[emoji23]

Jeg vet ikke hva jeg skulle gjort uten bæresjal i nyfødt tiden. Det gir mulighet for å multitaske også syntes jeg at man får nærmere kontakt enn hva man gjør med bæresele. Så her er sjalet vasket og klart til bruk :)

Hva slags sjal har du, og vil du anbefale den typen?

Fikk et til første som vi aldri brukte, men tenkte prøve denne gangen.
må sjekke med den babybjørn bæreselen vi har om når man kan starte bruke den.
For spedbarnsinnlegg er kun til ergobaby, eller er jeg helt på jordet? o_O

Vi har ergobaby, og jeg har ikke hørt om andre typer som har spebarnsinnlegg :) deilig at dere har fått ett som dere kan teste ut! Håper det fungerer godt :)

Hva slags sjal har du, og vil du anbefale den typen?

Jeg har moby wrap :) Det tar litt tid å bli vant til teknikken, men jeg som er vant til det syntes det går fint. Har derimot lånt det bort til to andre som ikke var veldig begeistret, men begge de to barna hadde også løsninger i ryggen som gjorde at de ikke fikk ro i de stillingene. Ei heller var disse mødrene spesielt fan av å bære på den måten...
Så dersom man er veldig interessert i å bære så vil jeg aboslutt anbefale moby wrap :)

Jeg har moby wrap :) Det tar litt tid å bli vant til teknikken, men jeg som er vant til det syntes det går fint. Har derimot lånt det bort til to andre som ikke var veldig begeistret, men begge de to barna hadde også løsninger i ryggen som gjorde at de ikke fikk ro i de stillingene. Ei heller var disse mødrene spesielt fan av å bære på den måten...
Så dersom man er veldig interessert i å bære så vil jeg aboslutt anbefale moby wrap :)

Tror jeg trenger noe litt mer nybegynnervennlig, i hvert fall i starten, men takk for forklaringen :)

Tror jeg trenger noe litt mer nybegynnervennlig, i hvert fall i starten, men takk for forklaringen :)

Hei! Sniker fra mai her!
Jeg fikk mitt første barn i slutten av april, og hadde arvet en Moby wrap fra søsteren min. Jeg hadde aldri prøvd bæresjal før, men kastet meg ut i det da lillemor kom, og det har gått overraskende bra! Brukte toturial fra YouTube og fikk hjelp av samboer de første gangene jeg skulle bruke sjalet, men nå går det på 1-2-3! Elsker det! Så vil anbefale det selv om du er nybegynner :) elastisk sjal kan bare brukes de første månedene (6-8 mnd ish), og deretter er det "vanlig" å gå over til vevd sjal. Lykke til! [emoji5]

Hei! Sniker fra mai her!
Jeg fikk mitt første barn i slutten av april, og hadde arvet en Moby wrap fra søsteren min. Jeg hadde aldri prøvd bæresjal før, men kastet meg ut i det da lillemor kom, og det har gått overraskende bra! Brukte toturial fra YouTube og fikk hjelp av samboer de første gangene jeg skulle bruke sjalet, men nå går det på 1-2-3! Elsker det! Så vil anbefale det selv om du er nybegynner :) elastisk sjal kan bare brukes de første månedene (6-8 mnd ish), og deretter er det "vanlig" å gå over til vevd sjal. Lykke til! [emoji5]

Takk for oppklaring :) skal teste litt forskjellige til uken, så skal spørre om de har en sånn jeg kan prøve :)

Back
Topp