Bæresjal

Septemberbaby2016

Betatt av forumet
Septemberlykke 2016
Noen meninger om bæresjal,og eventuelt noen å anbefale?
Lest en del om det nå,og ser både lettvint ut og godt for babyen!

Har ikke noe særlig peiling selv, men vil anbefale deg å bli medlem av Norsk Bæregruppe på Facebook. Der florerer det av tips, og mennesker som har bæring som lidenskap :)

Ergobaby bæresjal. Snakket med flere som er veldig fornøyde med dette sjalet. Enkelt og feste og veldig behagelig. Jeg skal selv ha dette.

Vi brukte elastisk sjal til nyfødt sist (Sino), og så et vevd sjal etterhvert (Ellevill Norwegian). Masse god info på facebook-sida nevnt over her, og så vil jeg anbefale wrapyouinlove sine instruksjonsfilmer (youtube).

Hører veldig mye positivt om bruk av bæresjal, men tenker selv om babyen blir "avhengig" av å være inntil deg hele tiden om man går rundt og bærer den inntil seg?

Spørs vel kanskje litt hvor ofte man bruker bæresjal..

Jeg vil gjerne ha det. Hører at noen er skeptiske og mener at babyer burde komme vekk fra kroppen til mor, men andre er kjempefornøyd og barna har ikke blitt noe mer overavhengige av foreldrene pga. det... Men jeg har ikke bestemt meg fort hvilken type jeg vil ha enda :)

Jeg bar mye sist, han lå ganske lite flatt i grunn. Bar når han var urolig, og hvis jeg ville gjøre ting (klippe plen, gå tur med bikkja, pusle rundt i huset). Fikk noen kommentarer på at han ble bortskjemt, ikke fikk nok gulv-tid og dermed mista viktig trening, osv (men stort sett positive kommentarer!). Vel, han gikk da han var 9 mnd og har vært på farta siden, utadvent og trygg fra første dag i bhg, og de kommenterte ofte hvor blid og fornøyd han var. Så jeg har ingen betenkeligheter med å bære masse igjen. Det er faktisk i menneskets natur å bære avkommet sitt inntil kroppen, vi er anatomisk bygd sånn, og det er heldig for både fysisk utvikling og sosial læring hos babyen.

Back
Topp