Bæresjal

tigerbebis

Gift med forumet
Noen av dere som har brukt bæresjal tidligere? Kjenner at jeg er litt nyskjerrig på om det funker bra eller om det er mye styr med knytinga og sånn. Ser deilig ut å ha fri hender, samtidig som at babyen får nærkontakt. Har Ergobaby bæresele, men den funker best når de er litt større, synes jeg.

Anyone?

Har aldri prøvd det før, men har kjøpt en bæresele vi tenkte å bruke fra hun er ca 4 måneder. Mest fordi jeg sliter med skuldrene og må unngå å bære henne for mye :)

Jeg begynte med et elastisk sjal fra Caboo (kjøpt fra bæreglede), ikke noe knyting, bare å putte babyen oppi og stramme tøyet. Elsket den til bæring de første månedene og gleder meg til å bære igjen. Har ikke bært med ergo fra nyfødttiden, så skal ikke uttale meg om det, men vi brukte den fra fire-fem mnd alder og har vært veldig fornøyde. Jeg liker godt å få babyen helt inntil meg når jeg bærer, og syntes løsningen med sjalet fra Caboo passet meg som nybegynner veldig bra.

Brukte litt meitai til storebror når han var blitt noen mnd, veldig fornøyd med den den gangen. Denne gangen har jeg et elastisk sjal som jeg har fått beskjed funker godt de første mnd eller fram til 6-8kg. Har allerede begynt å se litt rundt på et som kan brukes etter hun vokser ut av det elastiske, men er så mye å velge mellom at jeg tror jeg skal ha litt hjelp og råd fra erfarne bærere rundt er før jeg går til innkjøp av noe. Enten blir det sjal, ringslynge eller typ manduca tenker jeg:)

Noen som vet om en bra side der det blir solgt brukte bæresjal? :) ønsker å kjøpe brukt caboo close :)

Noen som vet om en bra side der det blir solgt brukte bæresjal? :) ønsker å kjøpe brukt caboo close :)

Kjøp og salg bæretøy på Facebook :) er en egen tråd for ønskes kjøpt, bare å søke opp. Kan lønne seg å søke i lokale barneutstyrsgrupper også.

Back
Topp