Bæresjal

Ho3ne

Elsker forumet
Jeg er nysgjerrig på å teste dette, men litt usikker på hva jeg bør velge, og om det er vanskelig å feste disse?

Jeg må være litt forsiktig med rygg/nakke, så tenker egentlig at sjal må være bedre enn sele, både for meg og baby. Trenger egentlig et sjal som er fleksibelt i størrelse, da jeg er 157 cm, og mannen min er 192 cm. Eller burde vi egentlig hatt to forskjellige sjal?

Hva anbefaler dere? Og hvor anbefaler dere oss å kjøpe dette?
 
Sjekk Norsk bæregruppe på face, da får du svar fra folk som har peiling:)
Det lønner seg å kjøpe brukt sjal først, så kan du teste om du liker det.
Du kan bruke elastisk sjal til de minste babyene, eller vevd sjal når de blir større. Kan også bruke vevd sjal fra de er nyfødt.
Sjalene har ulike lengder til ulikt bruk og ulike knytinger.
Jeg har brukt manduca og ergobaby, men jeg synes at et sjal fordeler belastningen mer slik at jeg ikke får vondt i nakken.
Bæreglede i Oslo er en butikk som selger bæretøy, der får du god hjelp og veiledning.
Sjekk bereglede.no
 
Ja, så den bereglede.no, og tenkte å ta meg en tur innom der neste gang jeg skal til Oslo. Har meldt meg inn i norsk bæregruppe også nå, så tusen takk ;)
 
Jeg kjøpte et brukt Caboo Close elastisk bæresjal. Det er så enkelt å ta på, det er ferdig knytt slik at du bare justerer det.

Nå er lillegutt over 7 kg tung og vi har kjøpt ErgoBaby 360 bæresele.
 
Caboo Close ser kjempefint ut, men kan det bare brukes på magen?
 
erfaringer med babylonia bæresjal "tricot-slen"?
 
Caboo Close ser kjempefint ut, men kan det bare brukes på magen?
Ja, det kan bare brukes på magen. Og bare de første månedene, etter det blir det for tungt. Du kan bære opp til 8-9 kg, men de fleste bruker det til de er rundt 5-6 kg. Jeg brukte det til hun var 4 måneder.

Hvis du vil bære i sjal etter det må du bruke et vevd sjal.
 
Jg hadde sjekket p youtube. Husker fra jeg gikk gravid sist at det var en pappa med mange bra bæresjalvideoer som viste fram knuter og ulike typer sjal :)
 
Back
Topp