bæresjal

Heldig mamma til snart 2

Gift med forumet
Oktoberskatter 2014
Noen som har erfaring med ulike bæresjal? Kunne tenkt oss å prøve det denne gangen fra babyen er nyfødt, og heller bruke bæresele når han blir litt større, men det er jo et hav av muligheter, rene jungelen. Tips? :)

Jeg har et elastisk bæresjal fra Mobywrap som jeg brukte på førstemann.
Var litt køddent å få det surra rundt seg siden det er så langt, men den er absolutt verdt pengene når man får den skikkelig på og ungen oppi.

Enig med Insania. Vi hadde Mobywrap. Måtte se youtubevideoen et par ganger for å få dreisen på det, men når vi først fikk det til, var det veldig praktisk. Veldig greit å ha to hender ledig til å ta ut av oppvaskmaskinen, støvsuge osv. Hun likte ikke å sitte oppi de to første gangene, men etter tredje gangen fant hun roen, så gjelder bare å ha tålmodighet.

Er det noen gode grunner til å velge sjal fremfor bæresele eller er det kun smak og behag?:)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Vi har også moby wrap fra første mann. Fordelen med sjal er at du kan bruke det fra dag 1. Mange av selene bør ungen være litt større i fordi de ikke får nok støtte (selv om det ofte står at de kan brukes fra fødsel). I tillegg får man ungen nærmere kroppen og du kan bære i ulike stillinger. Jeg gleder meg til å bære mye denne gangen. Med et barn fra før tenker jeg at det er kjekt å kunne ha begge armene fri når jeg er alene med begge :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi har manduca og er veldig fornøyd med den! Jeg får henne tett inntil meg og den er ergonomisk korrekt. Eneste ulempen er at det kan bli varmt inni den midt på sommeren. Ville helst hatt den i et annet stoff som er mer luftig. Ellers er den utrolig god å bruke. Selv med en stor tung unge oppi, blir det ikke tungt for ryggen eller skuldrene. Kan gå med den lenge:)
Skulle gjerne prøvd ergobaby 360! Den ser god ut.

Sent from my GT-I8190N using BV Forum mobile app

Jeg har bedtillt meg en ringslynge i tillegg til ergobaby. Ser veldig greit ut til den første tiden, og praktisk til amming for meg som er ganske privat av meg :)

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

Eg kjøpte MobyWrap på ebay :)
HAr ikkje erfaring med bæring frå før, så da kan bli spennande :P

Har ergobaby fra før, men kjøpte den når vesla var litt større så har ikke fått prøvd nyfødtinnlegget. Må nok ta en titt på mobywrap :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg skal ha ergobaby med spebarnsinnlegg. En venninne av meg brukte det fra sønnen var et par uker gammel (kjøpte ikke før) og er ekstremt fornøyd :)

Back
Topp