Bæresjal

Bella83

Gift med forumet
Desemberskattene 2014
Junilykke 2020 ♡
Veldig tidlig, men noen av dere som kan anbefale sjal? Ell lignende.. Vil ha noe praktisk til meg. Mannen får en babybjørn, han elsket den forrige gang:)

Eg har nettopp bestilt ergobaby sitt bæresjal :) d såg litt fresht ut :P har hørt at caboo? E grådig greit for der slippe en å knyte så mye.. Men kan gi en tilbakemelding når eg har fått testet mitt ut då :)

babyjente 27 Juli ♡

Eg har nettopp bestilt ergobaby sitt bæresjal :) d såg litt fresht ut :P har hørt at caboo? E grådig greit for der slippe en å knyte så mye.. Men kan gi en tilbakemelding når eg har fått testet mitt ut då :)

babyjente 27 Juli ♡

Gjør det:) Jeg vil ha det enkelt, noe som kan lett tas på. Orker ikke knyte meg ihjel;)

Har hørt at ergobaby er mer ergonomisk enn babybjørn :) men jeg har jo ikke prøvd noen av dem selv, så skal ikke gjette for mye :P

Har hørt at ergobaby er mer ergonomisk enn babybjørn :) men jeg har jo ikke prøvd noen av dem selv, så skal ikke gjette for mye :P

Ergobaby bæresele e mer ergonomisk enn babybjørn sin ja :) Har ergobaby bæresele og e veldig fornøyd men den e blitt for stram no når eg e gravid :P derfor har eg bestilt ergobaby bæresjal og ;)

babyjente 27 Juli ♡

Tenker bæresele blir tungvindt dersom jeg gjør husarbeid, vurderer heller sjal slik at barnet er litt mer "beskyttet". Da mener jeg med armer og bein som ikke henger og slenger. Men jeg vet som sagt ikke, er førstegangs.

Tenker bæresele blir tungvindt dersom jeg gjør husarbeid, vurderer heller sjal slik at barnet er litt mer "beskyttet". Da mener jeg med armer og bein som ikke henger og slenger. Men jeg vet som sagt ikke, er førstegangs.

Jeg har brukt ergobaby bæresele med vesla oppi helt siden hun var 4 mnd. Brukt ved reising (gåing på flyplass o.l), men primært hjemme når jeg må få gjort husarbeid/lage middag og hun bare vil bæres. Har vært helt genial. Nå er hun snart 2 år, og den fungerer fortsatt like godt. Når lillesøster kommer må jeg få kjøpt spedbarnsinnlegget, så kan den brukes til henne også. Er spent på om det vil fungere.

Kjøpte mobywrap sist, med tanke på bruk til nyfødt, men ble aldri komfortabel med den måten å bære på. Selve påknytinga ble grei etterhvert, men følte liksom ikke at ungen var helt trygg oppi der!

Jeg har brukt ergobaby bæresele med vesla oppi helt siden hun var 4 mnd. Brukt ved reising (gåing på flyplass o.l), men primært hjemme når jeg må få gjort husarbeid/lage middag og hun bare vil bæres. Har vært helt genial. Nå er hun snart 2 år, og den fungerer fortsatt like godt. Når lillesøster kommer må jeg få kjøpt spedbarnsinnlegget, så kan den brukes til henne også. Er spent på om det vil fungere.

Kjøpte mobywrap sist, med tanke på bruk til nyfødt, men ble aldri komfortabel med den måten å bære på. Selve påknytinga ble grei etterhvert, men følte liksom ikke at ungen var helt trygg oppi der!
Tusen takk for svar, gjør det mye lettere å vurdere hva man trenger og ikke. Skal se en del på den, heldigvis god tid på oss :D

Tusen takk for svar, gjør det mye lettere å vurdere hva man trenger og ikke. Skal se en del på den, heldigvis god tid på oss :D
Bare hyggelig :)
Det er jo ikke sikkert at det som har fungert for oss vil fungere for dere, men vi har i allefall hatt supert utbytte av bæresele.

Til de aller minste er det best med sjal eller Meitai( bæresele med stropper som knytes). Caboo er et Sjal med ringer, som skal være veldig lett å bruke. Har en jeg skal ha til babyen, uprøvd enda. Mange skryter av den.
Bæreseler som ergo, manduca etc ville jeg ventet til baby var en 4-5 mnd( minst til de holder hodet selv). Babybjørn ville jeg ikke brukt, hverken for mors eller barn sin skyld. Det blir tungt for mor, og det gir stor belastning på babyens rygg og bekken.

Sent from my iPad using BV Forum

Er der lov å legge ut linker her? På mimmis.no under "Vogner og bære" - "Bæresjal, slynger" er det mange sjal og slynger på supertilbud :)

Knytinga er bare å øve på. Når man har gjort det 5 ganger, så begynner det å gå av seg selv. Himla kjekt med bæredingser syns jeg. Og ikke minst koselig, både for mor og barn. Sjekk ut tettinntil.no om du er nyskjerrig. Se på bæreinstruksjoner for å se på forskjellige typer og skjønne litt greia.
Ellers har man jo slynger også som funker på nyfødte forresten.

Knytinga er bare å øve på. Når man har gjort det 5 ganger, så begynner det å gå av seg selv. Himla kjekt med bæredingser syns jeg. Og ikke minst koselig, både for mor og barn. Sjekk ut tettinntil.no om du er nyskjerrig. Se på bæreinstruksjoner for å se på forskjellige typer og skjønne litt greia.
Ellers har man jo slynger også som funker på nyfødte forresten.

Tusen takk for mange gode innspill:)
Prøvde meg på denne jungelen forrige svangerskap også, men ga rett og slett opp:/

Brukte ergobaby fra starten av med nyfødt innlegg. Kunne ikke overlevd uten denne. Mi jente er over to år og selen fremdeles i bruk.

Har litt lyst å prøve elastisk sjal på neste men får se. Ergobaby kommer nok til å bli mye brukt også:)

Jeg har babylonia tricot slen fra førstemann og var veldig fornøyd med det. Nå har jeg ikke prøvd noen andre da, så vet jo ikke om noen andre er bedre ;) Kjempefint å bruke når man driver med husarbeid osv, og hun sovnet med en gang hun kom oppi der :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Back
Topp