Bæresjal

Jakobe4

Betatt av forumet
JA tenker litt langt...Er jo sommeren da disse små kommer så er jeg greit for oss med flere barn og kanskje ha muligheten til og ha dem i bæresjal...

Ossen sjal/sele vil dere ha??

Sist bar jeg litt i et elsatisk sjal (moby?) som jeg lånte, det var skikkelig bra. Jeg kjøpte en manduca, bæresele, da sønnen min var ca 10 mnd, den er FANTASTISK! Og det skal være mulig å bære med den fra nyfødt alder, for den har et såkalt nyfødtinnlegg inni. 

Har brukt moby selv mye, men ble så tungvint og knyte det på seg støss og stadig og så ble det veldig varmt på sommeren...

Nå vil jeg ha noe mere sånn som man bare kan klikke på :P

kjøpte et elastisk sjal på loveyduds fantastisk, så kommer nok til å bruke det:)

Jakobe4 skrev:
Har brukt moby selv mye, men ble så tungvint og knyte det på seg støss og stadig og så ble det veldig varmt på sommeren...

Nå vil jeg ha noe mere sånn som man bare kan klikke på :P

Ja, sånner manducaen. Den ligner på babybjørn, men har to vesentlige forskjeller: Man kan ikke bære barnet forovervendt på magen og med manduca kan du (når barnet blir stort nok) bære på ryggen. Jeg bruker den forsatt på sønnen min som er 3 år og 14 kg...

Enig ang manduca. Jeg bruker den på jenten min som snart fyller 2. Den er helt fantastisk. Er spent på hvordan den er med baby i da, for jeg kjøpte den ikke før hun var litt over året. Vel brukte penger, uansett <3

Jeg hadde stooore planer om bæresjal til hun som nå er to... Men så fikk jeg se diverse instruksjonsvideoer, og ga helt opp! Haha :D 
Så det ble Ergo bæresele (relativt lik Manduca, med nyfødtinnlegg...) og var veldig fornøyd med den.
Kunne tenkt meg å prøve ringslynge neste gang - mye enklere å prøve det med sommerbaby, enn med hun som kom i november innbilder jeg meg...

Sulla skrev:
Moby bæresjal syntes jeg var veldig greit når minsten var liten, men ble fort veldig varmt. Mei Tai skal jeg ha denne gangen og, lånte til minsten og ble forelsket...

Jeg kjøpte faktisk en Mei Tai også jeg, når jeg tenker meg om... Kjempekul - og ikke brukt... :/ Synes den var så innmari tjukk og stiv liksom?!
Men mulig jeg gjorde noe feil... Hvor gammel var barnet ditt da du begynte å bruke den?

Novembergull med juniskatt skrev:

Sulla skrev:
Moby bæresjal syntes jeg var veldig greit når minsten var liten, men ble fort veldig varmt. Mei Tai skal jeg ha denne gangen og, lånte til minsten og ble forelsket...

Jeg kjøpte faktisk en Mei Tai også jeg, når jeg tenker meg om... Kjempekul - og ikke brukt... :/ Synes den var så innmari tjukk og stiv liksom?!
Men mulig jeg gjorde noe feil... Hvor gammel var barnet ditt da du begynte å bruke den?

han var vel ca 3 mnd, han stortrivdes og jeg syntes den var utrolig behagelig på, brede stropper over skuldrene. Den kan og brukes til rygg bæring når barnet blir større.

Sulla skrev:

Novembergull med juniskatt skrev:

Sulla skrev:

han var vel ca 3 mnd, han stortrivdes og jeg syntes den var utrolig behagelig på, brede stropper over skuldrene. Den kan og brukes til rygg bæring når barnet blir større.

Hmmm... Da må jeg ha gjort noe feil ;) Synes også den var behagelig å ha på, men fikk ikke helt til den der "froskeposisjonen" oppi der...! Og hun kunne jo ikke sitte med beina ut, for da hadde de jo hoppet ut av hoftekula! :P

Skulle bruke den til ryggbæring når hun ble eldre trodde jeg, men glemta av hele greia...:/ 
Ja ja, ny sjanse nå!

Hvis noen av dere bor i Oslo-området anbefaler jeg en tur innom Bæreglede butikken,der hjelper de deg med å finne rikitg bæreposisjon!

Back
Topp