Bæresjal.

FrøkenFin

Glad i forumet
Marsipanene 2019
Septemberlykke 2021
Skal/skal ikke bruke?
Jeg kommer til å kjøpe meg det, for jeg syns det ser utrolig praktisk ut! Ha babyen heeelt inntil, og kan likevel få gjort forskjellige ting!

Har sett på Moby Wrap, og syns den ser veldig ålreit ut. Noen mener at den blir for varm, men vi får jo februarbabyer, og jeg er dessuten veldig frøssen av meg, så jeg tror det går veldig fint. Hva tror dere?

Noen som har erfaringer fra tidligere?

Jeg vil ikke si jeg har erfaring fra bæresjal, jeg sist fikk vi en babybjørn bæresele og den var vondt å ha på seg. prøvde et sjal som venninna mi lånte og det var noe helt annet. så denne gangen skal jeg kjøpe meg et sjal men husker ikke hva slags venninna mi viste meg...

Jeg har manduca bæresele som kan brukes fra nyfødt til 20 kg :) Brukte det på snuppa (og bruker den enda), og kommer til å bruke det på knøttet også :)
Bæresjal er sikkert minst like bra i starten, men jeg vet at jeg ikke kommer til å orke knytinga :p
Manducaen er så lett å få på seg, og kjempegod å bære med :) Ergonomisk riktig for både baby og mor :)

Jeg har meitai sele, jeg elsker den. Kan være på mage og rygg (når de blir større) men jeg har også hørt mye bra om sjal og ringslynge. Jeg vet ikke forskjellene på alle disse bæreselene/sjalene. Jeg er i hvertfall kjempe fornøyd med meitai. og har sydd en del sånne å gitt i gaver osv. samt sydd en i str str til storebror som vi bruker når vi ikke har med vogn å han er sliten av å gå. Han storkoser seg i den enda.

Jeg har moby wrap liggende og den skal definitivt tas i bruk igjen. Jeg brukte den tilogmed inne. Ja det er litt varmt, men jeg bare kledde av meg litt på overkroppen først og så surra jeg inn både meg og baby i det og tusla rundt her. Det var så herlig å kunne gjøre ting med sovende liten på brystet som var heeelt stille selv om jeg bevegde meg. Hadde ikke overlevd første tiden uten sjalet! :-P 

Litt usikker. Hadde sjal forrige gang, men fikk aldri helt dreisen på det. Kanskje snuse frem noe som er litt mer brukervennlig. :)

Back
Topp