Bæresjal..??

over-lykkelig

Glad i forumet
 Halloen. Har virkelig ingen erfaring med bæresjal, hvilke anbefaler dere??? Vil helst slippe de store knytingene selv:) Skal kjøpe ergobaby bæresele og den kan jo kjøpes med nyfødtinnlegg, men mang anbefalr uansett sjal i beg. Hva sier dere?

Hei =) 
Jeg har sett på en del bæresjal rundt om kring og sett filmer på you tube. Jeg kommer nok til og gå for den "Boba Sleepy wrap". Har også sett på "Moby wrap" men den virker litt mer kronglete... Den er litt tykkere og varmere som jeg har forstått det, og det kan ikke være særlig behagelig i sommer + at den tydeligvis må justeres oftere. Sleepy wrap er tynnere i stoffet og mer elastisk enn Moby.
Men nå har ikke jeg heller særlig erfaring med bæresjal, bare sett andre har skrevet om de. Virker som at folk er mer fornøyd med Sleepy ihvertfall ;-)

Hei :) 

Eg har og sett litt på dette med bæresjal, og syns det er kjempe vanskelig. Det er en rekke både fordeler og ulemper med alle syns eg.. I forhold til sleepy wrap og moby wrap som det står mest om, så har eg lest at sleepy wrap på grunn av sin elastisitet ikke er egnet når babyen begynner å bli større. Til tross for at det står at det kan brukes til baby er opp mot et år. Det er også mange som kommenterer at både sleepy wrap og moby wrap er for tykke til en sommerbaby.. Der igjen skal vist vevd sjal være mer luftig, men vanskeligere for sjal-nybegynnere :) 

Det står masse om bæresjal og slik inn på tettinntil.no. Men eg ble egentlig bare mer forvirret jo mer eg leste. 

Så om noen har gode eller dårlige erfaringer er det fint om de vil dele dem, med oss nybegynnere. 

Jeg bar andremann masse både i meitai og vevdsjal.
Blir første gang jeg skal babybære.
Men jeg har godt til innkjøp av Mam eco elastisk sjal, det er 55 % Hamp i det.
Er litt meir stødig kan brukes lengre. Litt svalere til sommeren også.
Så har jeg et girasol vevd sjal jeg har spart fra forrige barn til når det elastiske ikke støtter nok, og til rygg bæring. 

Gler meg til å baby bære :D

*Singo* skrev:
Jeg bar andremann masse både i meitai og vevdsjal.
Blir første gang jeg skal babybære.
Men jeg har godt til innkjøp av Mam eco elastisk sjal, det er 55 % Hamp i det.
Er litt meir stødig kan brukes lengre. Litt svalere til sommeren også.
Så har jeg et girasol vevd sjal jeg har spart fra forrige barn til når det elastiske ikke støtter nok, og til rygg bæring. 

Gler meg til å baby bære :D

Jeg har også kjøpt mam eco! :)

Takk for gode tips:)

Brukte meitaj fra nyfødt (froskestilling), g bruker det ennå på jenta mi på 19mnd sittende. Men liker helst og bære fremme med den. Så kan anbefale den fra nyfødt og gjerne gå over til en mer "sele" når barnet blir litt eldre.. kommer til å kjøpe ett vevd sjal og denne gangen.. så greit og ha under jakka ved bil kjøring etc.. der blir meitaj litt klompete,og det kan vær litt stress og stå og ta på seg på en parkeringsplass i regn etc.. litt lange "stropper". Men det er så verdt innvesteringen. Du får ett veldig rolig barn;) og så kan byssing gjøres enkelt.. "knebøy"-gynging ble brukt mye for vondt i magen. Funka bedre enn alt anna på mi, og så er det ikke tungt heller.. anbefales.. 

Nå har jeg endt opp med å bestille ett mam eco  sjal. Så får vi se om jeg får dreisen på det:)

Back
Topp