Bæresjal

cao

Forelsket i forumet
Vet det er litt tidlig,men sitter å kikker på litt forskjellige ting.
Så lurer på hva det heter det orginale bæresjalet?
Har kommer så masse forskjellig nå

Mei Tai? Har ikke peiling, aldri båret i sjal før... Men sikkert noen andre som vet [:D]

Tror forresten www.tettinntil.no er en fin side om akkurat det.

Jeg kan så absolutt anbefale tettinntil om du ønsker å finne ut mer om bæring!

Jeg har aldri hørt om noe som kalles det orginale bæresjalet, men mange liker å bære små babyer i elastisk sjal. Det finnes mange ulike merker, de kan være laget av litt forskjellig material og være av ulik tykkelse. Elastiske sjal fungerer imidlertid best når babyen er liten, etterhvert når barnet blir tyngre kan det sige en del. Til bæring av baby er det imidlertid perfekt fordi det er så mykt og omsluttende . Snuppa vår elsket å bli bært helt fra hun var ett lite knøtt. Det fantes vel ikke noe bedre enn å sitte tett innil mamman eller pappan sin!
Nå er jenta vår 20 mnd. og hun bæres fortsatt hver dag (til og fra dagmamma). Jeg foretrekker mei tai, mens mannen liker en formsydd bæresele (Manduca).

Det er bare å spørre om du lurer på noe, litt erfaring har jeg tross alt opparbeidet, selv om jeg ikke er noen ekspert. I tillegg til å lese på tett inntil kan jeg anbefale deg å gå på bæretreff. Det finnes også flere butikker som har spesialisert seg på bæretøy. Der får man masse hjelp og veiledning + at man kan få testet hva som passer best. Lykke til!

Jeg tror jeg skal bære i meitai med sjalstropper fra begynnelsen av, evnt. elastisk sjal om jeg bruker penger på noe nytt. Har masse bæretøy, bare ikke elastisk sjal, for med dattera mi oppdaget jeg ikke bæretøy på ordentlig før hun var 3-4 mnd. Da begynte jeg med meitai.

Bæretøy er noe jeg vil anbefale rett fra fødsel til alle! Det er helt fantastisk å bære barnet sitt så tett inntil kroppen, og utrolig praktisk. Jeg tenker tilbake og tror vi hadde hatt det mye bedre rett etter fødsel om jeg hadde hatt et sjal allerede da... hun hadde nok skreket mindre og ammingen ville kommet lettere i gang! Gleder meg skikkelig til å bære helt fra starten denne gangen.

Det er nok ingen av de på markedet som er "det originale sjalet", det har vært båret barn i ulike tøystykker surret til foreldrene fra tidenes morgen.

Moby wrap er et mye brukt elastisk sjal, men slett ikke det eneste, eller det originale, eller nødvendigvis det beste, det er smak og behag.

Jeg har et elastisk sjal fra mam eco, og en hjemmesydd meitai. Guttungen bæres enda i meitaien, gleder meg til baby i sjal igjen!

Jeg fikk BabyHawk MeiTai til dåpen og har brukt den endel siden! Veldig fornøyd med den assa, men man kan kanskje ikke bruke den fra fødselen? Noen bærere med peil her? [:D]

Joda, baby i froskestilling i meitai fra fødsel går fint.
Jeg fikk ikke min til å sitte i froskestilling, men så snart vi kunne ta beina ut gikk det strålende (snurpet sammen så meitai ble smalere nederst i starten)

Vi har også et MamEco som vi er veldig fornøyd med. Jenta vår ble bært i det mens vi fortsatt var på sykehuset, 2 dager gammel. Jeg hadde hatt en lang og slitsom fødsel som endte i keisersnitt. Pappan fikk knytt sjalet på seg med lillesnuppa oppi og var ute og gikk tur i et par timer! De koste seg stort begge to og mamman fikk en etterlengtet hvil! [:)] Anbefales!

Back
Topp