Bæresjal / tube/ bæretopp

#funneroen

Blir kjent med forumet
Det stod på helse Bergen sine sider at det kunne være lurt å ha med bæresjal, tube eller bæretopp på fødeavdelingen. Noen som har kjøpt? Gode forslag eller tips til hvilket? Erfaring med bruk av dette? :happy:
 
Har både elastisk og caboo close. Tar med begge :angelic: Sistnevnte er super hvis du er usikker på knyting. Har båret 3-åringen siden fødsel, men nå vil hu bare gå selv.
 
Har kjøpt Baby K’tan brukt nå, i går, den ligger i bilen så har ikke prøvd den. Men konseptet ser genialt ut:) Ferdig knytt elastisk bæresjal basically. Håper det funker bra da;) Tar det med i fødebagen.
 
Skal ha med ergobaby embrace. Ble alt for varm i elastisk sjal sist, klarte ikke bruke det.
 
Elastisk sjal er supert, men kan være lurt å øve litt på å knyte det før baby kommer! Da jeg var på barsel, hadde de bæretuber til utlån. Jeg synes ikke de er noe særlig, for du er jo avhengig av å holde baby så den ikke sklir ut av tuben :p Med sjal eller lignende har du hendene fri!
 
Elastisk bæresjal skal jeg ta med ja :)

En slik bæretube eller t-skjorte er forsåvidt fint, særlig for å ha nyfødt/prematur hud mot hud, men det er ikke helt sikkert om man går rundt, så det blir mest for å holde baby på plass mens du sitter og kunne ha armene litt frie da. Men om man skal opp og gå bør man holde på baby samtidig :)

elastisk bæresjal synes jeg var lett å lære. Se videoen til bæreglede med elastisk sjal og nyfødt på YouTube for eksempel. Så på videoen mens jeg knøt i begynnelsen :)
 
Last edited:
Såg kjempe bra ut Men hvor lenge kan dette brukes? Altså i alder / str på babyen. Tenker litt på stabilitet på ryggen til den som har det på.

Dette synes jeg var fint fra nyfødt og til omlag 6-7 kilo :) det er sikkert sikkerhetstestet til høyere kilo, men synes det begynte å sige litt for mye da babyen bikket en 6 kilo.
Så det kommer jo an på hvor fort det går før babyen blir så tung. Men det er det absolutt enkleste å få til med bittteliten pudding på 3-4 kg, så jeg synes det er verdt å ha selv om det bare brukes mest i starten.
Veldig enkelt å få solgt på Finn eller FB når du er ferdig med det.
 
Har ikke bært nyfødt i bæresjal, vi bar mest i sele når han var bitteliten. Men har bært en del i vevd sjal når han ble større og jeg liker det veldig godt. Ville absolutt bært nyfødt i sjal om jeg skulle fått en til, og tenker at det er kjekt å ha med på føden. Istedenfor å dytte baby rundt i gjennomsiktig tralle. Har ikke prøvd elastisk sjal, men tenker at det sikkert er kjekt fordi det kan forhåndsknytes og da er det lett å ta baby inn og ut. Jeg har et kjempetynt vevd sjal som jeg også tenker ville vært perfekt til nyfødt, fordi det er så tynt og mykt. Fint for å ha hud mot hud-kontakt og samtidig kunne bevege seg rundt, gå på do og spise mat.
 
Har kjøpt nytt elastisk (coracor) og et par ringslynger. Skal ha med en av dem på sykehuset. Er erfaren sjalbærer fra forrigemann :)
 
Har kjøpt nytt elastisk (coracor) og et par ringslynger. Skal ha med en av dem på sykehuset. Er erfaren sjalbærer fra forrigemann :)
Jeg skal også ha med ringslynga, får se hvordan det blir med bitteliten nyfødt. Bært mye i den fra første var noen uker, genialt for min del. Har sett på noen triks på nettet for nyfødtbæring, og håper det går.
 
Har sett litt på Coracor elastisk sjal på Jollyroom. Det blir nok til at jeg kjøper det.
Jeg sleit veldig med svimmelhet etter sist fødsel, så da ble det aldri aktuelt å bære før det gikk over.
 
Back
Topp