Bæresjal til tvillinger.

Tigermor

Gift med forumet
August 2018
Noen som har sjal man kan bære tvillinger å anbefale? :)
 
Jeg hadde, men synes det var vanskelig å få til knyttingen.
Så her ble det bæreseler. Weego Twin fra nyfødt til ca 5 mnd, og Twingo carrier twin etter det. :)
 
Jeg hadde, men synes det var vanskelig å få til knyttingen.
Så her ble det bæreseler. Weego Twin fra nyfødt til ca 5 mnd, og Twingo carrier twin etter det. :)
Weego har jeg sett på. Var du fornøyd med den?
 
Weego har jeg sett på. Var du fornøyd med den?
Den ble definitivt brukt MYE her. Gjorde det lettere å komme seg ut av hus (ikke alltid vogna var like populært, og de roet seg alltid i bæresele), og vi brukte den mye på kveldstid fra de var ca 2-5 mnd, da de i perioder var veldig urolige på kveldstid.
Vil ikke si det er en ergonomisk og god bæresele slik Twingo og mange bæreseler for enlinger er, men den fungerte. :)
 
Du kan bruke elastisk sjal til de små i starten, og gå over til vanlig vevd etterhvert. Evt begynne rett på vevd. :) Du kan tandembære begge på magen, etterhvert ha en på mage og en på rygg.
 
Hvor kjøper man bæreseler og sjal? :)
 
Jeg liker bæresjal, men vet av erfaring at ikke alle babyer liker det. :p Moby Wrap ble anbefalt her for tvillinger, og jeg synes det så ut som en grei knyting: https://www.bereglede.no/baere-tvillinger/

Noen flere som har erfaringer å dele? Tråden er jo noen måneder gammel nå. :)
 
Ingen erfaring selv enda, men har fått single bæreseler i gave. Tenker at det uansett svært kort periode jeg hadde klart å bære begge to samtidig før det blir for tungt. Så vi kom frem til at muligheten til å bære en av gangen, eller en hver, forhåpentligvis holder[emoji5]
 
Ingen erfaring selv enda, men har fått single bæreseler i gave. Tenker at det uansett svært kort periode jeg hadde klart å bære begge to samtidig før det blir for tungt. Så vi kom frem til at muligheten til å bære en av gangen, eller en hver, forhåpentligvis holder[emoji5]

Ja, blir nok mest det, men singel-utstyr har jeg etter storebror. :D

Jeg skal måle det sjalet jeg har da, for Moby Wrap er jo ikke spesielt for tvillinger, bare litt bredere og lengre enn mange andre sjal. Synes det så kjekt ut å kunne bære begge i starten. :) Vet jo om mange mammaer som i perioder bærer to barn (storesøsken og lillesøsken), så det burde nok gå greit i perioder. :p

Du får oppdatere etter hvert når du har testet litt. ;)
 
Last edited:
Back
Topp