Bæresjal/sele

Namia

Glad i forumet
Aprillykke 2017
Påskekyllingene 2020
Noen av dere som har erfaringer med gode bæresjal/seler?

Vi har en ergobaby 360 som vi har brukt til tidligere barn. Synes den er topp, men trivdes best med den når barnet ble litt større.

Det jeg gjerne ønsker denne gang er en som er nettere, mer som et sjal men likevell noe som jeg ikke må knyte/legge opp helt selv.
Det må og fungere fra baby er helt liten.

Noen som har noen erfaringer fra tidligere å dele?

Anbefaler deg å li medlem av norsk bæregruppe på Facebook. De har og nettside med mye god informasjon. Ergobaby embrace skal være veldig bra til nyfødt, jeg har selv kjøpt den. Close caboo er og et godt alternativ for mange, denne passet ikke meg sist da jeg er nokså liten. Ellers er angelpack en god sele som passer til små babyer, mange liker og elastisk sjal, det kan man forhåndsknyte :)

Caboo close er god til det formålet. Som en ferdigknyttet sele. Den fungerer bra de første 2-4 mnd :)

Obs obs- elastisk bæretøy, det være seg ergobaby embrace, close caboo eller elastisk sjal vil begynne å sige og virke belastende ettersom barnet vokser. De er gjerne godkjent til 15 kg, men de færreste vil synes det er behagelig etter 6-8 kg. Det er da lurt å gå over til en vanlig ergonomisk sele, meh Dai eller sjal :)

Back
Topp