Bæresjal/ sele

MillaC

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Fikk dere til dette med en gang? Vi har både bæresjal og bæresele ( Ergobaby og Babybjörn) men Lille vil ikke godta det. Han skriker som en helt, selv når jeg prøver på en god dag.

Tips?

Hadde vært så digg å få gjort noe rundt huset når han er våken :-)

Kun prøvd med bæresele i max 10minutter. Tror jeg prøvde på litt feil tidspunkt, for det var en stund siden hun hadde spist :p ble ikke helt fortrolig med det selv da, turte ikke helt å stole på selen :p

Har babybjørn-sele som lille eeeelsker, sovner med en gang hun kommer inn i den :) Likevel er den utrolig fæl mot rygg og skuldre hos meg, så jeg har bestilt ergobaby galaxy :)

Prøv å legg han oppi der når han sover kanskje? :)
Jeg vet ikke helt, frøkna mi godtok det fra første minutt men er kanskje verdt et forsøk?
Jeg vil anbefale deg å bruke ergobaby, den er bedre for deg og baby! De små skal sitte i froskestilling :)

Bæresjalet ble godtatt når vi endelig fikk det til...en gang;) Ergobaby 360 har vi enda ikke fått til for hun hyler når jeg prøver med nyfødt innlegget;o

Vi har ergobaby og lille elsker det!!! Det eneste vi må huske på er at hun blir utrolig varm inni der..

Husk også på at selv om det finnes nyfødinnlegg og sånt, så er ikke alle seler like gode til alle aldre. Så kanskje han bare ikke sitter godt i den selen? Selv syns jeg nyfødte sitter best i elastisk sjal, min liker seg der men ikke om hun er sulten eller om jeg knyter det dårlig. Og jeg bruker ringslynge litt. Senere går jeg over til bæresele (Angelpack og Tula) og vevde sjal.

Min gutt synes ikke det er no særlig å sitte oppi der når han er veldig våken, men hvis han er litt trøtt sovner han raskt og kan sove godt i sjalet lenge.

Har bæresjal men synes det er litt mye knot å få det på, og vesla trives bare der en stund før hun blir for varm. Tenkte kjøpe ergobaby adapt :-)

Har ergobaby adapt og er veldig fornøyd med den :) hun godtok den fra første sekund, sover eller sitter rolig i den :) nylig var vi på fjelltur med bæreselen og det gikk som en drøm, vesla sov hele veien og mammaen fikk seg en etterlengtet tur på fjellet :)
Også helt super på kvelder hun er urolig, roer seg fint og jeg får gjort andre ting rundt i huset samtidig.. Har ingen tips til hvordan få baby til å like det, men kan jo vere akkurat den selen du har som babyen din ikke liker? Kanskje prøve en annen? Gå innom en butikk eller høre med noen venner/bekjente om du kan få prøve :)

Back
Topp