Bæresjal/sele

Phibonacci

Glad i forumet
Noen som har noen tips å dele rundt bæresjal/seler?

Tenker da på:
Hvilke sjal/seler anbefaler dere til hvilke aldre?
Hvilke sjal/seler anbefaler dere ikke?
pro/cons?
Gjerne link til sjal/seler dere anbefaler.

Anbefaler Ergo Baby Carrier, den likte jeg kjempegodt i hvertfall!

http://www.babyslynga.no/ergo.htm

Ellers vil jeg anbefale at uansett hva du velger så tenk på at du bør ha ryggstøtte, jeg fikk en eldre Baby Bjørn uten dette og da får du fort vondt i ryggen. Så er det viktig å tenke på at barnet skal "sitte" minst mulig (ala bæremeis) for det heter at de ikke skal sitte lenger enn de klarer å sitte selv. Baby Carrier, sjal etc, gjør at barnet ikke sitter på den måten. ;-)

Ikke bruk babybjørn i allefall..
Den feilbelaster ryggen til de små, og de "henger" liksom med all vekt på ryggen, og de er ikke bra rett og slett..

Jeg har brukt moby (elastisk bæresjal) på mine nyfødte. Ser litt vanskelig ut den knytinga, men man lærer seg fort =)

Når ungen er blitt litt eldre syns jeg mei tai eller ergo er gode.

Ringslynge er også noe jeg kommer til å kjøpe denne gangen - enkelt å lettvindt å ta på seg når man skal f.eks på butikken eller noe :)

Vi kjøpte også ergosele sånn etterhvert med førstemann, etter å ha lånt en gammel babybjørn uten ryggstøtte, og så kjøpt en ny BB med ryggstøtte..

Kommer til å bruke ergoselen til neste også, for den er genial :) Og mannen kan også bruke den, han er ikke noe fan av "sånn etnisk tøystykke"..Har et elastisk sjal også, men har aldri blitt helt fortrolig med å knytte det.. så det er lite brukt..

Jeg elsker manducaen vi har. Var et must med en gutt med magevondt fra starten sist, og vi bruker den enda på fjelltur med toåringen ;-) ergo minner mye om manduca, sammenligna de to, men ente til slutt med manduca. Lurt å sjekke nettet uansett hvem du velger, fant manduca på kjempetilbud jeg da;-)

Back
Topp