Bæresjal/-sele osv...

gutt11og?

Elsker forumet
Noen som har erfaringer med de forskjellige produktene?

Jeg testa ut både baby bjørn og manduca når storebror var liten, men begge var drepens for ryggen min...
Noen av dere som har erfaringer med andre "bæremateriale"? :)
Vil så gjerne prøve noe annet denne gangen! :D

Er så synd ingen av butikkene her i området har sånt, så det er mulig å prøve ut, før en kjøper.
Så må jo bestille fra nett...

Jeg likte Manducaen min veldig godt og jeg hadde også en meitai som ei venninne sydde til meg :-) prøvde sjal som jeg måtte knyte og slik ringslynge men de fikk jeg aldri helt dreisen på så passet ikke for meg! Men akkurat dette er så individuelt så det aller beste er å ta med barnet i en butikk som selger og prøve de forskjellige med barnet

Ah, sorry. Så nå at det ikke var noen butikker og prøvemuligheter i nærheta.. hmm.. Ingen venner som du kan låne av bare for å prøve?

Ah, sorry. Så nå at det ikke var noen butikker og prøvemuligheter i nærheta.. hmm.. Ingen venner som du kan låne av bare for å prøve?
Hehe :p nei, har dessverre ikke det :/ Bare de to som har babybjørn og manduca ;)
Veit du om noen butikker som selger da? =) blir vel en tur til det store østland tenker jeg til sommeren ;)

Har mobywrap og babybjørn. Begge er greie korte bæreturer, men det tar på ryggen etterhvert. Wrappen eneveldig grei siden den kan brukes på så mangen måter ;)

Hmm.. Hvor bor du da? Her i Trondheim finnes det iallfall flere. Krusedull, barnas hus, babyshop og regner med bebito har

Har barnas hus? Bor i Ålesund. BH kom hit rett før jul, så der har jeg ikke sett! Får se om de har, så prøve når den lille kommer :)

Ergo baby:-)

Sniker:) jeg vil anbefale bæresjal:) du knytter dt fast før du legge babyen oppi:) god for ryggen og for barnet:)

Jeg kjøpt min inne på www.loveyduds.com

I bambus stoff. Fantastisk mykt og godt:) bar kommende storebror i det og gler meg til å bære om noen uker:)

Jeg har brukt maitai(eller hvordan det skrives) kan brukes fra nyfødt til de er store. Brukte min til Elste jenta i gjord når vi var i syden. Brukte den da på ryggen å ho var 5 år... Var ikke så lenge om gangen,men ho var så sliten av å gå etter all shoppinga. Så himla greit å slenge ho på ryggen å lilevel kunne bruke armene!:-)
Brukte denne å på føden når vi gikk rundt i gangene etter fødsel! Kjempe god og behagelig!

noen med erfaring av den til stokke? bære dingsen demmes? husker ikke hva de kalte den jeg, men var jo skikkelig "meis" på den og slikt... selv kommer jeg trolig til å gå for baby bjørn sin. brukte den da brodern hadde unger, og den funka fint for meg (selv om det er noen år og kilo siden nå)

Har vært veldig fornøyd med manduca. Bærte endel med den til gutten var 2 1/2. Meitaien var fin da han var helt liten. Vanlig babybjørn er ikke bra verken for baby eller bæreren. Babyen blir hengende i hofta noe som ikke er bra og rygg og skuldre hos bæreren får gjennomgå. Brukte en slik en liten stund med gutten min da jeg bar mye siden han hadde kolikk og gråt mye de første 7 mnd. Orket ikke å bruke den så mye og måtte ut å låne MeiTai isteden.

Jeg bærer gutten min i elastisk sjal nå! Er helt utrolig deilig og kjærlig og nært. Jeg elsker det!
Nå er han ganske lett enda, men jeg kjenner fort om jeg har knytt feil, for med en gang jeg retter ut alle bulker i sjalet eller flater ut sjalet så merker man nesten ingenting. Det strammer liksom ingen steder og vekten hans blir fordelt over skuldre, rygg og hofte! :)
Kommer til å gå over på vevd sjal når han blir tyngre! Hvis du går inn på tettinntil.no er det mye info om bæring! :) også mange som selger brukt og billig!

(Sniker fra mai :)

-- tasting fra mobil --

Brukte bæresjal sist, da jeg hadde en skikkelig "klenge-baby" ;) Hun sovnet nesten med en gang hun ble plassert i det, og det var kjempegreit for meg å få frie armer så jeg fikk laget meg mat og gjort litt husarbeid :) Anbefales!

Sjal meitai og slynge, alt til sin tid.
Inne er det genialt med slyngen.

Jeg har kjøpt kengurugenser hos Lotusbarn, den kan kun brukes helt i starten. Men fy som jeg gleder meg til på "kle" på meg babyen

Elsker moby wrapen min :)
Har den fra de to forrige gangene, kjøpt en til, pluss ringslynge.

Hadde bb med første i begynnelsen, men det var noe hrrk for ryggrn min, pluss at ungen sitter jo ikke ergonomisk riktig ivdet hele tatt.
Syntes det er rart de får selge de.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Jeg har veldig god erfaring med angelpack. Den er ganske lik manduca, men er tilpasset oss som ikke er så lange eller brede.
Har manduca også, men jeg er nok for lita for den.

Den aller nyeste til babybjørn er temmelig lik ergo sin for barnet. Og jeg kjenner ikke at jjeg bærer med den kontra de andre babybjørnselene..

Må bare vise dere dette bildet. Baby bjørn og etterligningene er bileet til venstre.
Dette er grunnen til at jeg ikke kan forstå at det er lov å selge dem.

Vedlegg

• 1370207553109.jpg
    1370207553109.jpg
    17,5 KB · Visninger: 22
Har manduca som vi skal bruke, mn tenker på å skaffe bæresjal for å ha i begynnelsen. Med første ble det lite brukt, hun såv så mye. Mn, tror det blir mere behov denne gangen :)

Back
Topp