Bæresjal eller bæresele?

Jeg skal prøve ut najell sitt forhåndsknytte bæresjal denne gangen :love017de andre gangene har jeg brukt bæresele og bæresjal man knyter selv. Liker best sjal, og skal innrømme at det ser nydelig ut at det er knytt på forhånd :laughing002

Jeg skal prøve ut najell sitt forhåndsknytte bæresjal denne gangen :love017de andre gangene har jeg brukt bæresele og bæresjal man knyter selv. Liker best sjal, og skal innrømme at det ser nydelig ut at det er knytt på forhånd :laughing002
Den ser veldig fin og kosete ut:love017
Og enig med at ferdig knytt ser nydelig ut, selvom jeg selv ikke har erfaring med sjal eller sele...

Vil noen dele erfaringer/tanker om hva man bør velge av bæresjal eller bæresele? :)
Fra forrige ble ferdigknyttet bæresjal fra Najell brukt de 3 første månedene. Så ble Artipoppe bæresele brukt når han ble eldre. Fant ut at mange bæreseler ikke er beregnet på nyfødte selv om det står på at den kan brukes som nyfødt.
Likte ekstra godt nærheten man får av bæresjalet ❤️
Den eldste gutten min likte som regel lite å bli bært rundt i noe, men jeg elsket det, så håper neste baby er litt mer bærevillig.
Har nå fått en babywrap som jeg også håper jeg får brukt de første månedene ☺️

Har en caboo close som jeg brukte litt i starten sist, den er en kombi! Men jeg likte bedre «helt ferdige» ting med spenner kjente jeg, så jeg gikk fort over til en ergobaby omni når gutten vår ble stor nok.
Lurer litt på embrace nå, ei i barselgruppa hadde den sist og den så veldig myk og grei ut i begynnelsen!

Vi fikk låne ergobaby embrace av ei venninne. Kjøpte et sjal, men det brukte jeg kanskje 3 ganger. Skal sies at mini i ikke trengte å bæres og lå fint i egen seng i stua eller babynest på sofaen. Får jeg en baby som vil være nær hele tiden kan det jo være behovet blir annerledes.

Vi har BeSafe sin bæresele. Har vært veldig fornøyd. Kan brukes på ryggen når barnet blir større. Har også er sjal, men det ble ikke brukt så veldig masse da han ikke likte det i starten. Husker ikke merke, men var bambus.

Har prøvd begge deler og foretrekker uten tvil sele.
Veldig koselig med sjal kanskje den første måneden. Men synes ikke at den er like praktisk.

Vi fikk låne ergobaby embrace av ei venninne. Kjøpte et sjal, men det brukte jeg kanskje 3 ganger. Skal sies at mini i ikke trengte å bæres og lå fint i egen seng i stua eller babynest på sofaen. Får jeg en baby som vil være nær hele tiden kan det jo være behovet blir annerledes.
Ser det er flere av de på finn, kan den brukes fra nyfødt?

Ser det er flere av de på finn, kan den brukes fra nyfødt?
Ja, de kan brukes fra nyfødt, venninna mi som brukte den mye var veldig fornøyd. Jeg brukte den mest på bæretur når mini ble litt eldre, men veldig lett og grei! Kan brukes fra nyfødt til 1 år :)

Ja takk, begge deler. Med de to første var bæreselen et must (jeg brukte angelpack begge ganger). Denne brukte jeg out and about og det er så lett å få ungen opp og ned.

Jeg brukte også elastisk bæresjal mye hjemme, og spesielt på ettermiddagen for å roe og baby og få inn den siste, litt vanskelige katteluren. De sov mye i egen seng eller vogn også på dagtid, men på ettermiddagen har bæresjal vært løsningen for oss.

Jeg har også brukt en del vevde sjal når de er litt større, men kom aldri sånn 100% inn i det. Brukt mest hjemme.

Liker best sjal til de minste. Det er lett og tar liten plass i forhold til store og klumpete seler. Går for å knyte når man har gjort det noen ganger ;) Synest også sjal er bedre til nyfødt da det tilpasses bedre enn en sele, synest ofte babyen forsvinner i selen og sitter dårlig. Til større babyer og barn (typ 6mnd+) liker jeg best sele. Så ja takk begge deler, men ville kjøpt sjal først og dersom det blir bærebaby kan en kjøpe sele senere:love2

Vi brukte Caboo Close frem til lille var 4-5 måneder tipper jeg, og så gikk vi over til Ergobaby Omni 360. Testet bæreselen da hun var mindre, men følte ikke hun satt godt i den selv om man kan bruke den fra nyfødt. Veldig fornøyd med begge disse to og går for samme løsning denne gangen :D

Noen som tilfeldigvis har erfaring med bæresjal som kan brukes med to oppi?

Har kjøpt Najell ferdigknytt bæresjal, primært til meg i nyfødt-fasen, og bæresele fra ergobaby (omni 360) når lille blir større - vil tro pappaen vil bruke bæresele mye, så lenge lille liker det :Heartred

Sist brukte jeg elsstisk sjal de første 3mnd (uvurderlig!!). Og sele ute og vevd sjal inne. Så litt av hvert her i gården altså! :)

Liker best sjal til de minste. Det er lett og tar liten plass i forhold til store og klumpete seler. Går for å knyte når man har gjort det noen ganger ;) Synest også sjal er bedre til nyfødt da det tilpasses bedre enn en sele, synest ofte babyen forsvinner i selen og sitter dårlig. Til større babyer og barn (typ 6mnd+) liker jeg best sele. Så ja takk begge deler, men ville kjøpt sjal først og dersom det blir bærebaby kan en kjøpe sele senere:love2
Enig med deg! :)

Back
Topp