Bæresjal eller bæresele

Marty94

Flørter med forumet
Junilykke 2020 ♡
Hei!
Vi ser litt på dette med bæresjal og bæresele. Min samboer ønsker mest sele mens jeg ønsker å bruke sjal, er det noen som har erfaring med det ene fremfor det andre? Vet min samboer er skeptisk til sjal i forhold til sikkerhet, og akkurat nå heller vi mot å anskaffe begge deler :p
 
Ja takk begge deler :D
Jeg bruker sjal. Mannen får det ikke til så han bruker sele.
Jeg har også brukt sele endel i de perioder der snuppa ikke har tolmodighet til å bli sjalet opp. Men har du lyst og penger gå for begge :D
 
Hadde sjal (både elastisk og fast) og sele (Ergobaby adapt) med første barnet. Papsen ble aldri fortrolig med sjal, og jeg likte også best sele, så denne gangen har vi tenkt å kjøpe inn Ergobaby embrace i tillegg til ergobaby adapt selen, sjalene har jeg solgt :)
 
Vi har både sjal og sele og har brukt begge deler. Synes sjal er veldig behagelig å bære i - og greit å amme i når vi er ute. Mens sele er veldig greit når jeg skal feste bebis raskt (ble aldri så kjapp på sjalinga), bebis er kålorm eller skal mye opp og ned :)
 
Vi har både sele (ergobaby 360) og meh dai (fidella), og både jeg og mannen har brukt meh daien mest. Til bæring ved kveldsuro, og på tur både i by og i skog og på fjell. Absolutt best å bære i, både for foreldre og barn. Og like enkel å feste når du har gjort det et par ganger. Men ergobabyen ble brukt mye ute når han ble en del større.
 
Brukte mye hjemmelaget mei tai med forrige, men også mye ergobabysele. Mannen min brukte kun selen. Tenker å bruke det samme igjen, men har også et elastisk sjal som jeg vil prøve. Gleder meg til det for jeg synes det var så koselig med bæretøy sist, så håper babyen liker det
 
Vi kommer til å kjøpe begge deler tenker jeg, så får vi finne ut av hva vi foretrekker. I og med at det er første babyen så har ingen av oss preferanser, og da synes jeg det er best å ha begge deler tilgjengelig:) Og så synes jeg det er innafor å kjøpe inn litt for mye med førstefødt, fordi alt er så nytt og man må finne ut av hva man trenger og likerxsmile9:angelic:
 
I starten synes jeg skal er en million ganger bedre. Det gir veldig god støtte.

Etter hvert ville jeg gått for en ergonomisk sele eller meitai. Selv bytter vi over til meitai etter hvert, som gir det beste fra sjal og sele i ett :happy:
 
Back
Topp