Bæresjal e.l

Gift med forumet
Augustmødrene 2014
Ved forrige barn kjøpte jeg et elastisk sjal, men fikk ikke helt dreisen på det. Kunne egentlig tenkt meg å prøve dette På dette barnet også. Noen med erfaring, anbefalinger til type bæresjal osv? Jeg tenker i hovedsak i spebarnsalderen.

Jeg brukte elastisk bæresjal med Alexander - var deilig å kunne få armene fri i perioder når han hadde stort behov for mamma-kontakt. Teknikken kommer etter hvert, men krever øvelse. Øv gjerne på en bamse eller noe de første gangene, eller ha noen med deg til å hjelpe til hvis du er usikker.
Etter hvert som han ble større brukte jeg MeiTai. Vet de sier at man kan bruke det på nyfødte også, men jeg følte det passet bedre når han ble større.

Vi brukte elastisk i begynnelsen, og som Shauri sier - det krever litt øvelse, men det sitter fort.
Da han ble litt større brukte vi vevd sjal, mei tai og Baby Hawk om hverandre.
Aller mest fornøyd med elastisk i begynnelsen og mei tai da han ble større :)

Er det noe jeg angrer på fra sist, så er det at jeg startet alt for sent med bæringen!
Nå skal elastisk sjal og slynge tas i bruk med en gang, og jeg gleder meg veldig =) 
Vi har båret gutten vår helt til nå, litt over 3 år gammel!

Sist brukte vi bare babybjørn og senere bæremeis. Denne gangen er jeg usikker på hva jeg blir å gjøre! Babybjørn og bæremeisen har vi fortsatt, men mulig jeg ønsker meg noe til å bruke når vi er hjemme. 

av sjal, så er vle elastisk det beste til spedbarn. finn en video på you tube og øv deg. fordelen med elastisk er at det kan knytes på først, også kan du putte barnet oppi etterpå ;)
angrer på at jeg begynte så sent med bæring av gutten, vi brukte elastisk først, også gikk vi over til vevd sjal, manduca og mei tai.denne gangen skal jeg invistere i en slynge til nyfødt perioden. litt enklere å ta på når man har dårlig tid.

hvis du synes sjalet er alt for vanskelig så kan kanskje andre type seler være lettere, som stilles inn først, manduca og ergo bæresele kan brukes fra nyfødt, beco tror jeg å, men er usikker. søk litt på nett så finner du ut av det.

Back
Topp