Bæresjal/bæresele..?

Marrrrjo

Andre møte med forumet
Har ei på tre uker som ikke vil ligge alene så lenge om gangen.. Og med flytting og 3 unger til oppi alt trur jeg at jeg må skaffe meg noe å bære hu i..
Hva anbefaler dere? Bæresjal el bæresele? Og evt merke..

Ringslynge. jeg har ringslynge, elastisk sjal og concerti carrier. Synes ringslyngen er lett å ta av og på for kortere perioder. Typ om baby blir grinete hjemme eller når vi er ute. Kommer nok til å bruke concerti carrier ute eks på fjellturer når hun blir noen måneder eldre. Jeg trives å bære med elastisk sjal med synes det er komplisert å ta av og på osv. Om baby blir grinete vil jeg ha noe som fort går på.

Har caboo close nå til nyfødt, den er veldig god og grei å få til syns jeg! Men begynner å bli tung når barnet er 6-8 kg visstnok. Ellers er ringslynge, mei tai også fine alternativ :)

Har sett litt på Ergobaby wrap.. Men finner ingen butikker i nærheten som selger så må vel bestille.. Skulle hatt helst i går :angelic:

Jeg har elastisk sjal og syns det fungerer fint! Når hun blir eldre skal vi bruke ergobaby 360.

Ville gått for et ferdigknyttet elastisk sjal i starten, ala caboo close. Det kan du ha på deg uavhengig om baby er inni eller ei. Når du er litt vant med bæring, så er ikke et elastisk sjal ala mobywrap noe mer styr, men noen synes det. Selv liker jeg godt baby meitai, mens jeg har kjøpt en angelpack sele til mannen - han synes knyting virker stress. Angelpackselene er små nok til å kunne brukes uten nyfødtinnlegg, noe jeg liker. Bytter heller når de passerer i størrelse.

Mye gode tips og folk og spørre i FB-grupper som bærekos og norsk bæregruppe.

Driver og flytter selv og ser at jeg er mer effektiv og føler meg mer fri i bevegelsene når lillesøster er i mei tai enn i slynge :-)

Jeg har sjalet fra ergobaby og er fornøyd med det. Kan knyte det på, så ta baby inn og ut som det passer. :-) han trives også godt oppi der! Kommer til å gå over til ergobaby 360 når han vokser ut av sjalet, den hadde vi god nytte av til storebror.

Har prøvd så mange sjal og seler nå, men den som jeg synes er aller best er angelpack new style. Enkel i bruk for nybegynnere, og sitter godt på kroppen, samt at baby sitter riktig i den. Genial sele!

Har kjøpt Caboo 2015.

Har sett litt på Ergobaby wrap.. Men finner ingen butikker i nærheten som selger så må vel bestille.. Skulle hatt helst i går :angelic:
Sniker fra januar
Det er en kjøp og salg gruppe på facebook hvor de selger alt av bæretøy, der finner du sikkert noe i tillegg til god informasjon. I tillegg kan du gå innpå den norske bæregruppa på facebook, de har mye informasjon og mange som er mer enn villige til å bidra med veiledning angående sittestillinger og knyting med sjal.
Lykke til :)

Hadde først ergobaby 360 med spebarnsinnlegg, og veldig fornøyd med den! Eneste minis var at mini ble alt for varm inni den, når gradestokken passerte 12grader.. Derfor kjøpte jeg meg caboo close, og er godt fornøyd med den :-) siden jeg har fårt henda fri, har hun både vært med på fjelltur, lage hestegjerde, jage kyr m.m :-)

Jeg har caboo close, men vesla liker seg ikke i den :-( hun er 9 uker nå. Da hun var 2-3 uker fikk jeg henne i den to ganger kanskje, så hun sovnet. Nå bare gråter hun når jeg prøver... Hvorfor det tro?

Vi skal fly med henne om en uke, og jeg vil så gjerne ha noe å bære henne i på flyplass osv...

Back
Topp