Bæresjal/bæresæle

ønskebarnet 81

Forelsket i forumet
Sensommerbarna 2016
Hva anbefaler dere?Er usikker på om vi skal invistere i bæresjal eller bæresæle til babyn vår som kommer i august.Hva brukte dere?

Vi brukte bæresele (ergobaby) med første. Godt fornøyd. Men blir å bruke bæresjal når lillesøster kommer i august. I alle fall de første mnd. for å få babyen nærmere min egen kropp.

Jeg har en prematur liten frøken, og jeg brukte bæresjal fra starten av - kjempebehagelig for både mor og barn. Når hun var rundt 2,5-3kg prøvde vi bæresele en stund (ergobaby), men hun fant ikke helt roen. Da vi gikk tilbake til sjal var det som natt og dag. Da merket jeg hvor ekstrem forskjell det var i komfort. Bæresjal er så mye bedre! Nå er jenta 4kg, og vi venter nok en stund til før vi går over til sele igjen.

Bæresjal de første månedene. Likte det best frem til 7 kg, da syns jeg det ble for tungt. Nå fungerer ergobaby bra.

Har et sjal som er ferdig knyttet, med ringer på. Heter caboo carrier, fornøyd med det :)

Brukte babybjørn bæresele syns det var perfekt

Med yngste har jeg brukt sjal og sele omhverandre hele veien. Var en periode vi ikke brukte sele pga innlegget var for lite men sele for stor uten. Og en liten periode vi bare brukte sele pga han var utålmodig og ikke hadde tid til å knyte. Bruker vel mest sjalet nå, det er jo så deilig og mykt :D han er 10 mnd og ca 9,5 kg :)

Har brukt ergobaby sjal i en måned. Fatter ikke at jeg klarte meg uten i nesten 2mnd. Har brukt det mange timer hver dag. Anbefales hvis babyen har stort behov for nærhet. Med nummer 1 hadde vi aldri behov for hverken sele eller sjal.

Brukte sjal frem til 7mnd ca og så patapum toddler sele (minner om ergobaby).
Blir å bruke det samme til lillebror men har lyst på en meitai eller noe også :-D

Vi har en ergobaby-sele som vi bruker MASSE! Neste gang skal jeg ha sjal også, det er nok enklere i starten.

Jeg digger bæresjal. Har både elastisk og vevd sjal og er kjempefornøyd. Fikk låne en babybjørn, men allerede da mini kom og var tre kilo så var den vond over skuldrene, og ikke er den så innmari ergonomisk riktig heller akkurat :P Det fins mer ergonomisk riktige seler også da, om man foretrekker det, men det går kjapt med sjal også når man får teknikken på plass :D

Begge deler :) Sjal ala Moby Wrap i starten, sele ala Manduca etter et par mnd.

Hadde moby wrap i starten og gikk over til beco, men vurderer babybjorn one denne gangen.

Vi har ringslynge, Caboo formsydd bæresjal og ergobaby Adapt til lillebror på 6 uker.

Til helt nyfødt er Caboo veldig godt å bære i.

Nå bruker jeg kun ringslynge og Ergobaby Adapt. Bæresela er veldig god når jeg skal bære lenge. Og den nye varianten hvor man slipper nyfødtinnlegget er helt genial! Ringslynga bruker jeg når jeg bare skal en kjapp tur inn i butikken eller bære han hjemme. :)

Back
Topp