Bæreseler

CeciliaC

Elsker forumet
Februarlykke 2015
Julikulene 2020
Noen som har noen gode råd til en kommende førstegangsmamma? :)

Vurderer elastisk sjal eller Manduca til å begynne med, og kanskje ergobaby etter hvert. Styrer unna Stokke og BabyBjørn.

Noen som vet hvor man får prøvd alle disse forskjellige bæremetodene? Det er jo så mye..

22.02.2015 ♡
 
Regner med du får prøve hos forhandlerne. Jeg er veldig fornøyd med ergobaby i alle fall :)


Februar-14 mamma <3
 
Hadde gått for bæresjal/slynge og manduca eller ergobaby.
Manduca og ergobaby er jo samme prinsippet, men ville prøvd på begge før du kjøper en av dem :) Det er bortkasta med begge to.
 
Har babybjørn, baby stortrives oppi der, men den verker sånn på skuldrene mine :(


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg og babyen elsker bæresjalet fra Close (Caboo). Veldig enkelt å håndtere i og med det er "ferdig knytt" slik at man bare trenger å justere :)

Brukt den mye siden vi lå på barselavdelingen :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Du får prøvd hos Bæreglede, det ligger i wesselsgate i Oslo. Sjekk bereglede.no. Jeg har caboo som jeg brukte mye de første månedene, og som jeg bruker inne fortsatt hvis jeg skal roe henne inne (4 månder nå). Er også enkel å ta med på tur i tilfelle hun absolutt ikke vil ligge i vogna lenger.

Har akkurat kjøpt manduca, er kjempefornøyd med den. Skal visstnok være bedre for jenter på min størrelse (167 cm) å bære på ryggen enn ergobaby. Dette pga tykelsen på stroppene. Men hvis du er litt høyere, så kanskje ergobaby passer deg bedre:)
Manduca kan du også krysse stroppene på når du bærer foran. Det gjør jeg når jeg bærer:) Manduca bruker vi mest på tur, f.eks. i skogen eller på butikken.
 
Jeg har ergobaby, bruker den flittig! I begynnelsen brukte jeg den med spebarnsinnlegg.. Kjempe fornøyd :)
 
Jeg har kjøpt nye ergobaby 360, hvor du også kan bære barnet forovervendt etter hvert. Også kjøpt spedbarnsinnlegg. Søsteren min har ergobaby og guttene hennes trives veldig godt i dem :)
 
Jeg har kjøpt nye ergobaby 360, hvor du også kan bære barnet forovervendt etter hvert. Også kjøpt spedbarnsinnlegg. Søsteren min har ergobaby og guttene hennes trives veldig godt i dem :)

Jeg har byttet ut min ergobaby med ergobaby 360 også! Kjempe fornøyd med den. Greit at han kan sitte framovervendt..
 
Veldig fornøyd med Manduca. Babyen sovner med en gang han kommer oppi der og den sitter godt på kroppen min:)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg har ergobaby, og den er et mareritt med spedbarnsinnlegget.

Jeg har også elastisk sjal som jeg liker mye bedre.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Noen som har noen gode råd til en kommende førstegangsmamma? :)

Vurderer elastisk sjal eller Manduca til å begynne med, og kanskje ergobaby etter hvert. Styrer unna Stokke og BabyBjørn.

Noen som vet hvor man får prøvd alle disse forskjellige bæremetodene? Det er jo så mye..

22.02.2015 ♡

noen spesiell grunn til at du styrer unna Stokke og Babybjørn? "Noe jeg bør vite?" :)
 
åh, takk ;) Har ikke kjøpt noe enda, så greit å vite :) P.s. brukte Babybjørn på min første, og ingenting i veien med hans hofter, men det er greit å ha med i bakhodet uansett :)
 
Jeg er framdeles super fornøyd med ergo 360 og det sammer er mini... Eneste jeg vet jeg vil ha meste gang er et bæresjal, noe som kan anbefale noe?
 
Jeg er framdeles super fornøyd med ergo 360 og det sammer er mini... Eneste jeg vet jeg vil ha meste gang er et bæresjal, noe som kan anbefale noe?
Jeg har vært fornøyd med caboo for det er halvveis ferdigknyttet. Men kunne godt tenkt meg å lære å brukte et ordentlig sjal også. Elastisk er best til de minste, vevd er bedre for større babyer (fra 3-4 måneder).

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
 
Jeg har vært fornøyd med caboo for det er halvveis ferdigknyttet. Men kunne godt tenkt meg å lære å brukte et ordentlig sjal også. Elastisk er best til de minste, vevd er bedre for større babyer (fra 3-4 måneder).

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Da blir det elastisk når den tid kommer :) Tenker det er greit å kunne bære i sjal når de er mellom 0-6mnd.. Angret på at jeg ikke kjøpte denne gangen...
 
noen spesiell grunn til at du styrer unna Stokke og Babybjørn? "Noe jeg bør vite?" :)
Stokke og baby bjørn one er "godkjent", det er de andre fra baby bjørn som ikke er bra for hoftene. Greia er at beina til babyen ikke skal henge rett ned. Du kan jo tenke deg selv, det er ikke særlig behagelig å henge i skrittet.
Så lenge babyen sitter i en M - form (knærne høyere enn rumpa), så er der bra nok. Ellers tenker jeg at man bare må teste seg fram til hvilken man liker.
Jeg elsker manduca, den er også billigere enn stokke og bb one.

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
 
Stokke og baby bjørn one er "godkjent", det er de andre fra baby bjørn som ikke er bra for hoftene. Greia er at beina til babyen ikke skal henge rett ned. Du kan jo tenke deg selv, det er ikke særlig behagelig å henge i skrittet.
Så lenge babyen sitter i en M - form (knærne høyere enn rumpa), så er der bra nok. Ellers tenker jeg at man bare må teste seg fram til hvilken man liker.
Jeg elsker manduca, den er også billigere enn stokke og bb one.

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

:)
 
Back
Topp