Bæresele

FirstTime

Elsker forumet
Hei dere! Har dere kjøpt det? sambo og jeg synes det ser så kjekt ut og har titta på de fra Babybjørn. Tenkte kjøpe en brukt. Noen her som har peil om man bør velge den modellen med ekstra ryggstøtte?

Og så lurt jeg på....når jeg var på fødekurs..var det ei som snakket om en side hun hadde vært på "baby i fokus" eller noe lignende...der snakket de så varmt om att det var bedre gå med sånn "lomme" rundt seg med bebis i..eller sånn sjal..som man bruker i endel u land. Jormor sa også att da lå barnet bedre og mer naturlig inntil mor og dette var veldig bra. Driver leter opp mer info men ikke så lett... noen som kan hjelpe meg her?

Klem

Jeg sverger til bæresellene jeg[:D]Her i huset er det et *must*!Skal jeg få gjort noe i løpet av en dag,så er jeg nødt å ha han i bæresella.Han er av den aktive sorten som synes det er gruuusomt kjedelig å ligge på golvet.
Jeg har den orginale babybjørn og synes den er helt grei.Om u planlegger mye bruk av den på tur og lignende så tror jeg at du skal gå for active.

Bæresjalene har jeg ikke erfaring med,men om du går inn på
Babyutstyr på nettet på bv viktigste tråder,så finner du linken der.

http://www.babyverden.no/forum/tm.aspx?m=376139

Prøver å legge den inn men er ikke helt dreven til dette.

Klem

hmm.synes ikke de slyngene så så safe ut jeg..har jo ikke nakke og hodestøtte... sikkert ..nei kikker etter brukt babybjørn jeg gitt

takk for hjelp!

jeg har kjøpt meg bæresjal (Didymos). Grunnen til at jeg velger det fremfor bæresele er at med et sjal kan sittestillingene til barnet varieres mer, og barnet kan derfor tåle å sitte/ligge i den i lenger tid av gangen (i babybjørn for eksempel, bærer barnet hele kroppsvekten sin med bekkenet). Med et sjal kan jeg også bære barnet lenger (til 3-4 år om det skulle være nødvendig), og belastningen kan varieres på meg som bærer - igjen, med sele blir all belastning på skuldrene

Jeg kjøpte en brukt en fra Baby Bjoern hos vennina mi for 150 Kroner...
Men har egentlig ganske lite peiling på hvordan modell det er, OSV... [:D]

hvis du kjøper ei brukt baby bjørn sele, har den en annerledes støtte i korsryggen. men... utrolig nok.. kan man gå inn på babyjørn sin hjemmeside å bestille et nytt ryggstykke. og det får man hjem i posten etter 3-4 dager!! syntes det var helt utrolig god service jeg!!

Back
Topp