Bæresele

Mirakel3

Flørter med forumet
Er det noen som har erfaring med bæresele og har en de vil anbefalle? Jeg trenger en som er lett å ta av og på selv når man er alene.
 
Syns den simple fra babybjørn er veldig bra til dette formålet. Ville bare hatt baby oppi der til de var 2 mnd, for den er ikke så god til å fordele vekten på kroppen din. Ellers har jeg brukte ergobaby 360. Jeg syns den er helt midt på treet, og grei å ta av og på selv.
 
Er det noen som har erfaring med bæresele og har en de vil anbefalle? Jeg trenger en som er lett å ta av og på selv når man er alene.
Anbefaler at du uansett prøver før du kjøper. Min (lille) erfaring er at selv om en sele er fin og passer ens kropp, så passer den ikke nødvendigvis en annens kropp. Dette har jeg også sett at blir anbefalt i bæregrupper, prøv før kjøp :)
 
Har vert fornøgd med Ergobaby omni 360. Kanskje mest fordi den kan brukes leeenge kun med små justeringer på selen, uten behov for spedbarnsinnlegg etc.
 
Jeg har også vært veldig fornøyd med ergobaby omni 360 av samme årsaker som nevnt ovenfor. Men som det også skrives,lønner seg å prøve!
F eks er samboeren veldig glad i selen,mens jeg generelt sett foretrekker bæresjal :)
 
Har ikke prøvd selv, men tenker å kjøpe ergobaby embrace selv denne gangen. Skal være god fra nyfødt. Har fra før ergobaby 360 som var fin senere når baby var større.
Vil tipse om "Norsk Bæregruppe" på Facebook. Der kan man plukke opp mange tips :happy:
 
Sniker :bag: Kjøpte ergobaby embrace til september 2023 jenta mi, den fungerte ikke for oss... Najell easy har vært kjempegod og ikke minst enkel når jeg er alene pga magnetene. God til bæring på rygg også som er mye mer behagelig når de blir større :angelic: Vurderer å 'oppgradere' til najell rise til neste baby, litt flere funksjoner/tilpasninger på den :)
 
Vi brukte Ergobaby omni 360 sist og var veldig fornøyde. Jeg er 167 og samboer 187, begge likte den. Vil hatt sjal eller Ergobaby embrace til de første månedene i tillegg.
 
Er det noen som har erfaring med bæresele og har en de vil anbefalle? Jeg trenger en som er lett å ta av og på selv når man er alene.
Som de andre sier har nok kroppsfasong og høyde mye å si for hva som fungerer for deg. For oss var det viktig å finne en som både passet meg og mannen så vi kunne bytte på å bære med enkle justeringer ved bytte. Vi er begge høye og jeg er lang i overkroppen. For oss var Stokke sin helt klart den beste. Føles behagelig på og enkel å justere ved å bare dra i snorene når vi byttet, f.eks på bytur eller hjemme :)
 
Back
Topp