Bæresele

Siri78

Betatt av forumet
Aprilspirene 2024❤️
Noen som bruker bæresele enda? Vi kjøpte en ergobaby omni 360, den skulle passe fra nyfødt. Så viste det seg at nyfødt vaf 3,2 kilo og 50 cm, mens vesla vår var 46 cm og 2880.
Nå har hun blitt stor nok (nesten 4 kilo) til å bruke den.

Men, hun blir jo helt borte inni selen? Føler at hodet hennes presses mot brystet mitt også.

Noen som bruker bæresele og kan si noe om hvordan? Evt et bilde av hvordan baby sitter i sele? Tør ikke bruke den, jeg.. :p

Jeg bruker kun sjal til de kan snus og sitte rygg mot mage egentlig. Føler sele blir så «løst».
Men prøv en bæregruppe på Facebook. Der er det nok flere som bruker sele som kan hjelpe med biler o.l :)

Vi har den samme bæreselen, og hat brukt den mye allerede. Har du brettet ned den øverste kanten midt foran, en slags pute? Det hjalp i alle fall her :)

Noen som bruker bæresele enda? Vi kjøpte en ergobaby omni 360, den skulle passe fra nyfødt. Så viste det seg at nyfødt vaf 3,2 kilo og 50 cm, mens vesla vår var 46 cm og 2880.
Nå har hun blitt stor nok (nesten 4 kilo) til å bruke den.

Men, hun blir jo helt borte inni selen? Føler at hodet hennes presses mot brystet mitt også.

Noen som bruker bæresele og kan si noe om hvordan? Evt et bilde av hvordan baby sitter i sele? Tør ikke bruke den, jeg.. :p
Vi har den samme bæreselen, og har brukt den mye allerede. Har du brettet ned den øverste kanten midt foran, en slags pute? Det hjalp i alle fall her :)

Vi har den samme bæreselen, og har brukt den mye allerede. Har du brettet ned den øverste kanten midt foran, en slags pute? Det hjalp i alle fall her :)
Brettet du den utover? Eller inn i selen? Jeg har brettet den utover hvert fall. Hun sovner inni der, så hun kan jo ikke lide. Det bare ser ikke bra ut... la ved et bilde.

Vedlegg

• 20240519_174233.jpg
    20240519_174233.jpg
    751,2 KB · Visninger: 79
Jeg gjør det enkelt og linker til grundig video om den sela og nyfødt, lettere enn å gå inn på alle detaljer skriftlig. Sela kan nok fortsatt være litt stor, det er mange seler som står kan brukes fra nyfødt men som i praksis blir for stor for mange selv om vekta er på plass. Men med justeringer så blir det nok mye bedre. :) Nå havner baby alt for langt nedi sela, som du selv merker.

Jeg gjør det enkelt og linker til grundig video om den sela og nyfødt, lettere enn å gå inn på alle detaljer skriftlig. Sela kan nok fortsatt være litt stor, det er mange seler som står kan brukes fra nyfødt men som i praksis blir for stor for mange selv om vekta er på plass. Men med justeringer så blir det nok mye bedre. :) Nå havner baby alt for langt nedi sela, som du selv merker.

Den videoen var gull! Tusen takk :) nå skal jeg prøve igjen, kanskje vi endelig kan få til å bruke selen.

Vi gikk for ergobaby embrace, og på den står det at på de minste babyer skal man wrape magebelte 2 ganger rundt seg selv før du klapser den på, da blir jo sittedelen redusert. Men det så vi først etter at jeg spradet rundt og kikka etter babyen i min underarm :laughing002 det var en superkort tur da.

En huskeregel er at de skal sitte høyt nok opp at man kan kysse dem på hodet. Selen skal festes i livet som det ble nevnt oppe her. De skal sitte tett, men ikke så tett at ryggen presses inn i en unormal kurve, de skal sitte i en C kurve med ryggen og man kan ta hendene inn under rumpa og trekke den litt mot seg. Så skal man passe på at haka ikke går mot brystet til babyen, at de ikke siger sammen og klemmer av luftveiene liksom.

Jeg liker personlig best bæresjal når de er så små, syntes ikke de sitter godt i bæresele. Hadde ergobaby en kort periode med mellomste, men jeg klarte ikke få den på uten hjelp og den var ikke god for han å sitte i for det var noen kanter under lårene som presset veldig på. Så jeg har faktisk en buggaboo bæresele som jeg har arvet som jeg syntes er fungerer veldig bra, enkel å ta på, enkel å justere, men den er ikke så god for min rygg som det ergobaby var :p

Kjøpte ergobaby embrace :D Gleder meg til å ta den i bruk! Så får jeg låne ergobaby omni 360 av en venninne, men fikk ikke til den med nyfødtinnlegget. Så da tar jeg i bruk den litt senere:)

Kjøpte ergobaby embrace :D Gleder meg til å ta den i bruk! Så får jeg låne ergobaby omni 360 av en venninne, men fikk ikke til den med nyfødtinnlegget. Så da tar jeg i bruk den litt senere:)
Leste også at den der nyfødtinnlegget til 360 ikke er noe særlig/vanskelig å få til riktig og sånt. Fin den embrace :) vi kjøpte i den "luftige" versjonen også, med mesh, deilig nå til sommeren.

Back
Topp