Bæresele

Venternr1

Andre møte med forumet
Noen med abefaling av bæresele? Har sett litt på Ergobaby embrace, men også de litt mer robuste Ergobabyene. Usikker på hva som er best. Ser for meg å være mest innendørs den første tiden, men ønsker å gå mer ute utover vinteren/våren. Lurer derfor på om det er best med to ulike?

Har tidligere bært en på ca. 6 mnd i en eldre Ergobaby med ganske kraftige skulderstropper, men syntes den var litt for kraftig til å gå med inne, i tillegg til at stroppene føltes som om de skulle skli av skuldrene.
 
Av seler så har jeg inntrykk av at Embrace er den som anbefales til nyfødt. Enklest å tilpasse.

Selv har jeg kjøpt inn Embrace og et elastisk bæresjal. Så tenker jeg å bruke bærebiblioteket i byen for å teste ut litt større seler når babyen blir noen måneder gammel - om vi opplever at bæring er noe for oss. Ser at bæring er mye mer enn bare å ta på en sele, og at det å finne riktig sele er en liten vitenskap i seg selv, så jeg skal bruke både bæregruppa på FB og den lokale gruppa (hvor man møtes og kan få hjelp av bæreveiledere, få teste ulike seler osv) til å finne den perfekte sela for oss.
 
Har kjøpt embrace. Den er så myk og god! Tenker den er fin for nyfødte. Så får vi se etterhvert. Bar de andre i sjal, og liker det også men mer styr med knyting osv.
 
Av seler så har jeg inntrykk av at Embrace er den som anbefales til nyfødt. Enklest å tilpasse.

Selv har jeg kjøpt inn Embrace og et elastisk bæresjal. Så tenker jeg å bruke bærebiblioteket i byen for å teste ut litt større seler når babyen blir noen måneder gammel - om vi opplever at bæring er noe for oss. Ser at bæring er mye mer enn bare å ta på en sele, og at det å finne riktig sele er en liten vitenskap i seg selv, så jeg skal bruke både bæregruppa på FB og den lokale gruppa (hvor man møtes og kan få hjelp av bæreveiledere, få teste ulike seler osv) til å finne den perfekte sela for oss.

Av seler så har jeg inntrykk av at Embrace er den som anbefales til nyfødt. Enklest å tilpasse.

Selv har jeg kjøpt inn Embrace og et elastisk bæresjal. Så tenker jeg å bruke bærebiblioteket i byen for å teste ut litt større seler når babyen blir noen måneder gammel - om vi opplever at bæring er noe for oss. Ser at bæring er mye mer enn bare å ta på en sele, og at det å finne riktig sele er en liten vitenskap i seg selv, så jeg skal bruke både bæregruppa på FB og den lokale gruppa (hvor man møtes og kan få hjelp av bæreveiledere, få teste ulike seler osv) til å finne den perfekte sela for oss.
Takk for svar! Det er såpass med bæreinfo som fins altså. Må sette meg mer inn i dette, for har virkelig ikke peiling. Sett både på Embrace og Omni Breeze nå, og vurderer begge, men heller mot Embrace til nyfødt.
 
Hei! Jeg forsøkte en bæresele fra ergobaby ved forrige baby, men synes den var så knotete å få på . Den ble da ikke mye brukt. Nå har jeg fått prøve kahubaby bæresele av en venninne og den var veldig enkel å få på. Hun anbefalte den varmt og vurderer den sterkt på tross sv at den er svindyr . Den kan brukes fra barnet er nyfødt og skal være enkel å selge

 
Jeg og har kjøpt ergobaby embrace, og ergobaby 360 (begge på Finn). Syns embrace virker enkel, myk og behagelig å bære, og kan brukes fra nyfødt. Har en venninne som bruker den hele tiden med sin nyfødte. 360 tenker jeg at vi kan bruke når hun vokser ut av embrace. Kjøpte den med nyfødt-innlegg og trodde det gikk greit å bruke, men var på Bæreglede og fikk vite at den ikke egner seg fra nyfødt selv med nyfødt innlegget, derfor kjøpte embrace.
 
Har ikke erfaring, men har fått låne en ergobaby embrace som vi skal bruke. Den virker bra hvertfall
 
Vi har ergobaby omni 360 fra forrige gang men ble ikke brukt mer enn to ganger. Vi skal prøve på nytt nå(med barnehage henting og levering av storebror kanskje og på flyplass) men har ikke masse håp at det går :bag:
 
Brukte ergobaby 360 sist så fort jeg kunne bruke den uten nyfødtinnlegg. Vanvittig deilig å kunne være handsfree. Savnet en nakkestøtte når jeg brukte bæresjal fordi baby nektet å ha hodet inntil meg sånn at jeg kunne få hodet støttet av sjalet. Kunne løse det problemet delvis med ringsjal, men fikk vondt i skulderen av å bære så mye av vekten på en skulder. Så gikk for innkjøp av ergobaby embrace denne gangen og gleder meg til å bruke den! Tror ikke jeg kommer til å gå over til 360en før jeg må, synes det virker så deilig å ha muligheten til å justere skulderstroppene så mye slik som du kan på embrace. Går jo opp til 11 kg om jeg ikke husker helt feil, så varer jo mye av bæreperioden :happy: Uten at jeg da har forsøkt embrace i praksis annet enn med eldstemann full fart oppi (ikke så lett med stor gravidmage gitt!), så tror jeg at jeg ville forsøkt en embrace først og se om den dekker behovet ditt før du evt. kjøper en 360 i tillegg når ungen blir litt større.
 
Back
Topp