Bæresele

Skal du ha en du kan bruke fra nyfødt av?
Ergobaby adapt, integra eller angelpack.
Omtrent alle andre trenger enten nyfødtinnlegg (klumpete, varmt, vanskelig synes mange) eller er for store før 2-3 mnd alder selv om de påstår at de passer fra nyfødt av.
Stokke og babybjørn regnes ikke som ergonomiske for babyen, da de er for stive i panelet slik at babyen ikke sitter like godt.

Forøvrig anbefales oversikten og informasjon på denne nettsiden!
http://norskbaeregruppe.com/velgebaeretoey/sele/index.html
De som driver den er råflinke og den drives utelukkende på frivillig basis.
 
Har ergobaby omni cool air 360, veldig fornøyd med den :) Men hu forrige var ikke så glad i sele før hun blir litt større. Denne gangen vil jeg prøve sjal i begynnelsen
 
Vi har brukt babybjørnntidligere og ergobaby original. Ergobaby sitt nyfødtinnlegg synes jeg var noe herk,,
 
Skal du ha en du kan bruke fra nyfødt av?
Ergobaby adapt, integra eller angelpack.
Omtrent alle andre trenger enten nyfødtinnlegg (klumpete, varmt, vanskelig synes mange) eller er for store før 2-3 mnd alder selv om de påstår at de passer fra nyfødt av.
Stokke og babybjørn regnes ikke som ergonomiske for babyen, da de er for stive i panelet slik at babyen ikke sitter like godt.

Forøvrig anbefales oversikten og informasjon på denne nettsiden!
http://norskbaeregruppe.com/velgebaeretoey/sele/index.html
De som driver den er råflinke og den drives utelukkende på frivillig basis.
Tenkte å bruke den fra nyfødt.. Så det finnes ikke bare en ergobaby altså, mange typer?
 
Close Caboo fra begynnelsen
Kjøpt en didymos didylick nå til å prøve, kombinert sjal og sele.

Sist hadde vi ergobaby original som vi lånte

Har også lyst på en ny bæresele, ala tula FREE to grow eller noe ❤️
 
Har flere, men foretrekker elastisk sjal til nyfødt.
Er også veldig glad i meh dai.
 
Tenkte å bruke den fra nyfødt.. Så det finnes ikke bare en ergobaby altså, mange typer?
Veldig mange ulike ergobaby! Adapt er den eneste som er god til nyfødte. Varer også lenge, eneste ulempen (?) er at den ikke kan brukes framovervendt. For meg som har en dårlig rygg var det aldri et alternativ, det blir en del tyngre å bære den veien, gikk over til ryggbæring istedenfor så fikk lille se greit likevel

Didymos didyclick er forresten også et godt alternativ ja! Lurer på å kjøpe en selv, men mannen ville helst ha elastisk sjal og eg blir vel å bruke vevd....såeh, kanskje ikke....
 
Fra hvilken alder kan man bruke fks ergobaby 360?
"vanlig" 360 må en bruke nyfødtinnlegg til ungen er minst 4 mnd OG minst 5.5kg. Mener å ha hørt at mange synes den blir for liten rundt 10-12 mnd alder i tillegg, så ganske kort brukstid uten nyfødtinnlegg. Det er jo mulig å bruke det altså, men det er litt knotete og kronglete og gir ekstra varme (som en ikke trenger med en varm barselkropp... :banghead:
)

Tror det er en som heter 360 Omni som fungerer fint fra 2-3 mnd, evt fra nyfødt av om du får en stor unge. Altså helt super når elastisk sjal eller caboo close ikke er like behagelig lenger.
 
Vi hadde ergobaby 360 til storesøster og likte den ikke, bytta den ut med lenny up fra lenny lamb. Har også vevd sjal ril storesøster, og har kjøpt elastisk til mageboeren så vi kan bære fra nyfødt.
 
Styr unna babybjørn og Stokke.

Anbefaler ergobaby adapt dersom du ønsker ergobaby-variant. Spedbarnsinnlegg er vanskelig å få til og du ønsker en sele uten det.

Ville nok valgt en tula-sele hadde jeg valgt igjen.
 
Vi har ergobaby adapt, har vært veldig fornøyd med den. Bruker den fortsatt til jentungen som snart blir 1 år :happy: Som nevnt i kommentarer over her kan den ikke brukes fremovervendt, men det har ikke vært et problem for oss. Tror uansett jeg har lest en plass at det ikke er bra for baby å sitte fremovervendt for lenge av en eller annen grunn.
 
Vi har ergobaby adapt, har vært veldig fornøyd med den. Bruker den fortsatt til jentungen som snart blir 1 år :happy: Som nevnt i kommentarer over her kan den ikke brukes fremovervendt, men det har ikke vært et problem for oss. Tror uansett jeg har lest en plass at det ikke er bra for baby å sitte fremovervendt for lenge av en eller annen grunn.
Tror veldig mange produsenter anbefaler maks 15 minutter framovervendt og helst bare i kjente omgivelser. Tror det vil være individuelt fra unge til unge, men tanken er at det fort kan bli veldig mange inntrykk og ingen trygg voksen å se på for å få hjelp til å tolke/forstå. Er litt samme som hvilken vei ungen sitter i vogna....
Jo, og så bør de ikke sove forovervendt pga kan falle litt for mye sammen, worst case er at ungen blir kvalt :bored:

Og, eh, i noen seler henger jo ungen bare etter skrittet, det virker direkte ubehagelig :oops: men det gjelder jo gjerne samme hvilken vei ungen sitter. Er vel delvis derfor babybjørn ikke anbefales (one fra 17/18/19 er visst blitt bedre på det punktet!).
 
Jeg hadde ergobaby 360 sist. Det synes jeg er den kjekkeste selen etter 4 mnd. Kunne bruke den til min var 2. Lenger var ikke aktuelt fordi hun ikke var interessert. Men kjekk å bruke sånn at hun så fremover. Den kan brukes før 4 mnd, men da med nyfødtinnlegg. Det syntes jeg fungerte dårlig. Tenker derfor å kjøpe adapt slik at jeg har i starten - men har fortsatt 360-en som jeg nok fortsatt vil bruke mye til nestemann.
 
Back
Topp