Bæresele

Alle fra Ergobaby er gode, så spørs litt hva du ønsker i en bæresele :)

Ergobaby Adapt kan brukes helt fra fødsel til de veier 20kg, men du kan ikke ha barnet framovervendt. Mot magen, på ryggen, eller på hofta.

Ergobaby 360 og Ergobaby Omni 360 har kortere brukstid (kun til 15 kg), men der kan barnet sitte forovervendt en periode (tror det er når de er mellom 6mnd og ett år) i tillegg til alle de andre veiene.

Om du ikke velger ergobaby, pass på å velge en der ungen sitter i froskestillling: med knærne høyere enn hofta! Babybjørn sine bæreseler blir ungen helgene etter skrittet, det er hverken bra eller behagelig.

Ei bæresele jeg har hørt mye bra om er manduca. Om du går til en nettbutikk der den selges står det om brukstid osv

Egrobaby 360 er helt knall, både for bærer og baby. :)
Til og med med brukket rygg kunne jeg bruke den etterhvert. :)

Den som passer deg kroppen din, det er like store forskjeller der som en ryggsekk. Ergobaby 360 syns jeg var fæl å ha på, andre elsker den, mens angelpack, soulslings, manduca og tula sitter godt på meg.

Bor du i nærheten av Oslo har butikken bæreglede og Oslo sling library flere bæreseler, bærebibliotek finnes i flere byer i Norge nå, hvor du kan låne bæretøy og få veiledning. Trondheim sitt heter trøste og bære eksempelvis. På norsk bæregruppe på Facebook kan du få hjelp til å finne noen i nærheten av deg :)

Hvor gammel er baby?
Hvis du ser etter til nyfødt, kan jeg anbefale ergobaby adapt/omni, LennyLamb LennyUp, Tula free-to-grow, Emeibaby, SoulSling Anoona osv. Mange gode seler. Alle disse kan brukes uten nyfødtinnlegg, de har egne justering for å passe til nyfødte og oppover :happy:
Men det er lurt om du kan finne et bæretreff i nærheten av deg slik at du kan få teste ut noen seler, de er forskjellige og ikke alle som passer like godt.
Ellers kan du finne ergobaby og Tula slet du kan få prøve og kjøpt hos flere barneutstyrbutikker. De andre kan man få hos nettbutikker eller mere spesialiserte bærebutikker/bibliotek som jeg vet finnes noen av i Oslo feks.

Den som passer deg kroppen din, det er like store forskjeller der som en ryggsekk. Ergobaby 360 syns jeg var fæl å ha på, andre elsker den, mens angelpack, soulslings, manduca og tula sitter godt på meg.

Bor du i nærheten av Oslo har butikken bæreglede og Oslo sling library flere bæreseler, bærebibliotek finnes i flere byer i Norge nå, hvor du kan låne bæretøy og få veiledning. Trondheim sitt heter trøste og bære eksempelvis. På norsk bæregruppe på Facebook kan du få hjelp til å finne noen i nærheten av deg :)
Lurt å prøve, ja! Det som passer meg, passer nødvendigvis ikke deg. Jeg har angelpack, måtte ha en som kunne krysse bak. Kjempefornøyd, også er den ikke så varm[emoji4]

Jeg er storfornøyd med Storchenwiege babycarrier, ser også at den er på tilbud på naturligbarn.no
Den er i vevd sjalstoff og former seg etter kroppen min og baby :)
Har også lånt en ergobaby adapt som er god, men denne er større og tyngre enn den fra storchenwiege.

Jeg hadde en enkel fra baby björn før. Helt OK til sitt bruk. Men brukte den ikke så mye. Bare når jeg var ute å gikk tur i terrenget. :)

Back
Topp