Bæresele?

mammaanni

Blir kjent med forumet
Hvilken bæresele anbefales? Hadde en gammel babybjørn til eldste på 10, brukte lite til han på 7 men nå ventes lillebror og ser for meg at det hadde vært greit å ha. Ikke sjal.
 
Ergobaby adapt kan være kjekk, den slipper du nyfødtinnlegg i, ellers er Ergobaby generelt bedre for bærer og barn enn babybjørn, iallefall om du skal bære mer enn bittelitt.
(Babybjørn og Stokke sine er visstnok lite ergonomisk, og spesielt når barnet nærmer seg halvåret og får litt vekt kan det også bli veldig tungt i ryggen for den som bærer. Selv om selgere på barnas hus mm gjerne vil si noe annet).

I norsk bæregruppe på face er det laget en oversikt over mange ulike seler med +/-.

Om du er komfortabel med nettkjøp, er f.eks tula free to grow og caboo close gode alternativer, caboo ser ut som sjal men er ikke det og er lett å knyte (se f.eks på mammanminogmeg.no). Naboen min har den og er veldig fornøyd.

Men det kan være lurt å prøve før du kjøper (barnas hus har også Ergobaby). Om du vil kjøpe brukt er nok Ergobaby en av de enklere variantene å få tak på, og med vinter på vei går det fint med nyfødtinnlegg (kan bli varmt på sommeren).
 
Enig med svaret over. Har selv en ergobaby 360 som ble brukt mye med storebror - men greiest å bruke uten innlegg, så har investert i en caboo close for de første mndene :)
 
Enig med svaret over. Har selv en ergobaby 360 som ble brukt mye med storebror - men greiest å bruke uten innlegg, så har investert i en caboo close for de første mndene :)

Signerer denne! Vi brukte også ergobaby med storebror når han ble for tung for cabooen. Caboo funker supert de første mnd, synes jeg. Ikke noe knyting, og babyen sitter stødig og nært oppi der.
 
Jeg har også kjøpt caboo close. Håper å gå over til ergobaby om noen mnd.

Må ha noe stødig hun kan sitte i mens jeg går turer.

Hvor gamle kan de være før de begynner å sitte på ryggen? Noen som vet?
 
Jeg har også kjøpt caboo close. Håper å gå over til ergobaby om noen mnd.

Må ha noe stødig hun kan sitte i mens jeg går turer.

Hvor gamle kan de være før de begynner å sitte på ryggen? Noen som vet?
Mener det er sånn ca når de kan sitte opp selv uten støtte - kan hende jeg tar feil
 
Jeg har også kjøpt caboo close. Håper å gå over til ergobaby om noen mnd.

Må ha noe stødig hun kan sitte i mens jeg går turer.

Hvor gamle kan de være før de begynner å sitte på ryggen? Noen som vet?
De bør i hvertfall være gamle nok til at de er stødige i nakken, da de ter vanskeligere å følge med på nakkestøtten når de sitter på rygg :)
 
Back
Topp