Bæresele

MaiGlede:):)

Andre møte med forumet
Erfaringer med bæreseler? :)
Gjerne de hvor babyen først kan være vendt mot den som bærer, også kan vendes fra den som bærer?:)

Hei.

Jeg har Ergobaby 360. Fornøyd med den, men synes spedbarnsinnlegget er litt knotete. Nå bruker vi bare puten og det fungerer kjempegreit.
Denne kan man bruke forovervendt. Uansett hvilken sele du bruker er det ikke anbefalt med forover-bæring over lengre tid (kun korte økter per dag).

Visst du absolutt skal ha der du kan bære mage mot rygg ville eg gått for ergobaby 360. Eg har 360, men har omtrent ikkje bært rygg mot mage. Er veldig tungt for ryggen, så når han blei veldig nyskjerrig heiv eg han på ryggen istadenfor. Ergobaby adapt skal vere veldig god, kan ikkje bæra framover då.

Ville ha satsa på ein sele som ikkje er for rett i ryggen (ikkje ergonomisk for baby)! :)

Har ergobaby adapt og er kjempefornøyd :) 360 prøvde jeg litt og synes det var bare knot. Å ha baby utovervendt på magen er ikke ergonomisk, det står vel 15 min i bruksanvisningen. I tillegg klarer ikke lille å skjerme seg fra inntrykk på den måten. Med adapt kan du bære på siden/hofta eller rygg, når baby har blitt stor nok til det. :)

Jeg har både adapt og 360, og adapt er best. 360 har en teit borrelås på beltet som gjør at barnet ofte våkner når du skal ta den av. Spedbarnsinnlegg er dog det største aberet med 360, det må brukes til barnet er over 5 kg (tror jeg det var) og er over 4 mnd, etter det må puten brukes. På adapten trenger du ikke noe ekstra og det gjør den mye enklere.
Ellers finnes det sjal og mange andre seler, men der er jeg blank[emoji6]

Ergobaby 360, gull!! :D
Vi har brukt det siden babyen var stor nok til å bruke den uten nyfødtinnlegget, og bruker den enda. Nå er han 22 mnd gammel.
Til og med med brukket rygg har jeg brukt den. :)
Edit: Man kan bære både foran, bak og på hoftene med den. ;)

Last edited:
Det er lurt at du prøver ulike seler for å finne hva som passer din kropp. Jeg har angelpack og Manduca, gode seler begge to. Ikke til fremovervendt bæring noen av de, men det har ikke vært noe savn, kan bære med de selene på rygg eller hofte istedetfor :)

Kjempefornøyd med Ergobaby 360. Vår lille insisterte noen måneder på å bli bært utover både med og uten sele, og hun satt godt i Ergobaby da.

Vil anbefale deg Ergobaby Adapt :-) Her slipper du å bruke spedbarnsinnlegg, noe som er en fordel!

Sier som Klussedull - prøv seler på for å finne en som passer din rygg. Jeg har angelpack og tula, men hvis du har en helt annen fasong enn meg er det ikke sikkert du liker akkurat de.

Er veldig fornøyd med den originale ergobabyen, men ikke før vi kunne droppe spedbarnsinnlegget. Det var litt knotete. Vil gjerne prøve adapt til nestemann.

Back
Topp