Bæresele

iamlisa

Elsker forumet
MAI 2013
Er det flere som bruker bæresele? kjøpte en for et par uker siden og lille synes det er så kjekt å sitte i den. spesielt nå når vi har vært i familieparker så er han litt mer inkludert han også og det er stor stas. I tillegg er det bra trening for mor å bære litt ekstra på tur kjennes det ut som :p

Vi har både et elastisk sjal og en Angelpack bæresele. Har bare brukt sjalet foreløpig og hun elsker å sitte der :)

Både meg og mannen bruker det, mest hjemme da. ;)

Jeg har gått til innkjøp av ergobaby travel. Med tanke på ferien på fjellet. Da vi liker å gå en del turer, og ikke alltid like lett med vogn. Brukt den en gang hjemme ;)

♡ 31.05.13 ♡ Linn-Kristin ♡

Jer brukes sjal flittig:-)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Har ergobaby, men kun brukt et par ganger hittil. Lille blir så veldig varm i den når han ligger i det spedbarnsinnlegget. Regner med den blir mer brukt når jeg kan ta det ut :-)

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

jeg bruker babybjørn, bruker den stortsettt hvær gang jeg drar avgårde og handler. lettere og handle og bruke handlevogn da ;) og lillegutt liker veldig godt og sitte i den. hadde først den gamle typen, men den var så varm, har nå fått en nyere som er nesten litt netting sktig i stoffet, og den puster mye bedre :)
jeg prøvde en angelpack (tror det ver det den het) , men min gutt likte ikke og sitte med bena opp slik de skal i den...
sjal har jeg ikke prøvd.

jeg bruker babybjørn, bruker den stortsettt hvær gang jeg drar avgårde og handler. lettere og handle og bruke handlevogn da ;) og lillegutt liker veldig godt og sitte i den. hadde først den gamle typen, men den var så varm, har nå fått en nyere som er nesten litt netting sktig i stoffet, og den puster mye bedre :)
jeg prøvde en angelpack (tror det ver det den het) , men min gutt likte ikke og sitte med bena opp slik de skal i den...
sjal har jeg ikke prøvd.
Bruker den samme som deg. Veldig fornøyd:)

Har bæresele som har blitt mye brukt :)

Bruker elastisk sjal mest, litt Ergobaby innimellom. Ceres: mener å ha lest både fra minimum 5,5 og 7 kg, men hvertfall må baby ha fyllstendig kontroll på hode og nakke. Jeg synes panelet virker litt bredt, så kan ikke helt skjønne at det skal funke så tidlig med tanke på at de skal ha knehasene i kantene, men har sett flere bruke snor e.l. og binde så panelet blir smalere.

Bærer i ergobaby denne gangen. Kjemoe fornøyd, eneste negative er at det blir så varm med soedbarnsinnlegget.
Storebror bar jeg i moby wrap, altfor varmt om sommeren så droppa det denne gangen. Da stirebror passerte 3 mnd starta vi å bruke mei tai. Kjemoe bra å bære..

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Har ergobaby, ikke fått brukt den så mye pga varmen, men vi skal være flinkere til høsten :) går en del turer i terreng hvor vi ikke kommer frem med vogna, så da må vi ha alternativ. Så langt går jeg alene disse turene..

Å lenge om gangen kan de små sitte i bæresele? Mi jente er 11 uker nå å vet ikke å gamle de kan være for å bruke slik? Vet jo at det sies man kan bruke det på dem fra de er nyfødt men har nå ikke gjort det, syns de er litt små til det..
Har en babybjørn bæresele vi fikk av søstra til sambo,(den er noen år gammel,vet ikke om det er så mye forskjell på de og de nyere modellene? )
Har prøvd den et par ganger her hjemme,da har hun kun sittet i den maks 20 min, for å tilvenne litt.

Bærer i ergobaby denne gangen. Kjemoe fornøyd, eneste negative er at det blir så varm med soedbarnsinnlegget.
Storebror bar jeg i moby wrap, altfor varmt om sommeren så droppa det denne gangen. Da stirebror passerte 3 mnd starta vi å bruke mei tai. Kjemoe bra å bære..

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
Ja veldig varm! Vet noen når man kan bruke uten innlegget? Jeg prøvde i går bare for å se, og det så egentlig ok ut. Hadde støtte opp til nakken, og hodet er han flink med. Syns det ble litt bale med bena eneste. Hvordan plasserer man dem? Han er jo ikke så lang enda, så de stakk liksom litt rart ut på sida.. hmm

Vi bruker Ergobaby flittig. Vi har ikke spedbarnsinnlegget, men han får god støtte av selve selen. Vi har gått mye turer med den i sommer - Super fornøyd! Jeg ville prøvd uten innlegget hvis dere føler det blir for varmt, min sønn er godt over 6 kg, og som sagt, funker supert uten innlegget :)

Det er anbefalt å bruke det opp til 5,5 kg står det på innlegget :)

Det er anbefalt å bruke det opp til 5,5 kg står det på innlegget :)

Da er det ikke noe problem. Han her var 5,5kg på 6 ukers-kontrollen for en måned siden :D

Da er det ikke noe problem. Han her var 5,5kg på 6 ukers-kontrollen for en måned siden :D

Det er nok mi også nå. Men jeg vil nok ha den litt til. Men har som sagt travel versjonen. Så den støtter ikke like godt. Men på baby Shop nevnte se at det burde brukes til ca 4 mnd. Men om det gjaldt travel alene eller ikke husker jeg ikke ;) Så det er sikkert litt individuelt ifht både vekt, lengde og i hvilken grad baby holder hodet sjøl :)

Back
Topp