Bæresele

Guest
Heisann, jeg har en liten gutt på 4 1/2 måned som er avhengig av bæresele for å få såve. Han har hatt kraftig kolikk tidligere, det eneste så hjalp i skriketoktene var bæreselen. Nå har jeg merket at han har blitt bedre med kolikken, men når han blir trøtt å vi prøver å få han til å såve uten bæreselen så ender det med at han ikke får det til og blir overtrøtt. Når jeg tar han i bæreselen så smiler han og ler og deretter sovner på bare noen få minutter. Han er en gutt med sterk personlighet og vet akuratt hva han vil, prøver jeg å gå i mot det han vil blir det en ren ståhei og krig av en annen verden. Nå står jeg fast om va jeg kan gjøre får å venne av han dette uten at han kan bli avhengig av noe annet. Han sovner godt i vogn, og vi har en fisher price reile som han sovner i av og til. Han tar ikke smokk, han bruker bare tommelen men den er ikke go nok som regel. Setter stor pris på alle tips og råd om hva jeg kan gjøre med dette :) 
 
Jeg tenker at det er bra at dere har funnet en måte han sovner på, han kommer neppe til å være avhengig av bæreselen til han blir voksen:). Dersom
Han sovner fort så er det jo ikke et problen egentlig? Alle har sine sære måter på å sov e på, det er sjeldent babyer sovner av å bare bli lagt ned, selv om de finnes!
 


Anonym skrev:
Jeg tenker at det er bra at dere har funnet en måte han sovner på, han kommer neppe til å være avhengig av bæreselen til han blir voksen:). Dersom
Han sovner fort så er det jo ikke et problen egentlig? Alle har sine sære måter på å sov e på, det er sjeldent babyer sovner av å bare bli lagt ned, selv om de finnes!

Signerer
Hvem er det et problem for at han vil sovne inntil deg? Deg? Ham? Mannen din? Venninner? Svigermor? Får du lagt ham ned når han har sovnet?
 
Ikke bry deg om hva andre måtte mene om at han kun sovner i bæreselen. Det er din unge, og sovner han best i bæresele, så fortsett med det. Små barn blir ikke bortskjemte på kos og kjærlighet. Nå vet jeg ikke hvilket bæretøy du bærer i, men om du får vondt i ryggen finnes det mange fine ergonomiske bæreseler. Om barnet sitter i riktig bæretøy med bred beinstilling er det ingen tidsbegrensning på hvor lenge de kan være i bæretøyet. 

 
Å så heldig du er! Tenk at du har en liten skjønn skapning som aller helst vil sove tett, tett inntil deg!! Det er nok der han kjenner seg trygg, varm og nær den personen som betyr mest for han. Nyt det mens det varer; plutselig en dag er han blitt for stor til det.
Og nei; du skjemmer han ikke bort. Ingen blir bortskjemte av nærhet og kos!
Ofte er det folk rundt oss som kommer med kommentarer som gjør at vi blir usikre på om våre valg er riktige eller ei. Følg mageføelesen din; og gutten din; og ikke bry deg om hva andre måtte tenke. 
Så går det noen uker, eller noen måneder, og plutselig sovner han i senga. Imellomtiden: kos deg! 

Jeg har også hatt ei jente som var likedan;til tider syns jeg det var et MARERITT; hun ville jo være nær meg 24/7. Jeg ble helt utslitt bare av tanken. Men etter å ha innsett at det er en fase; det går over; og akkurat nå trengte hun den nærheten, så kunne jeg senke skuldrene og faktisk kose meg med det. Hun er nå ei blid & glad 6åring som sover i egen seng; natta gjennom; og har gjort det i mange år allerede. 
(Og vet du hva - det hender jeg savner de dagene da hun bare ville være nær meg.....)
 
Jada det går nok over engang :) jeg er litt uenig i det at di små ikke kan bli bortskjemt av kos, han lille her vet at han har meg rett runt lille fingen hehe :) det er helst på dagtid han trenger bæreselen, har bare hatt han i bæreselen noen få minutter di siste kveldene og lagt han i sengen når han fremdeles er våken (men trøtt da )å da har han sovnet ganske fort, åg sovet i 7 timer i strekk før han vil ha mat :D :) så jeg håper det fortsetter sånn. Han blir illsint hvis noen andre enn meg og den ene tanten bærer han i bæreselen å d er jo litt dumt da, men d har nok med at vi begge lukter melk og har baby på samme tid, d er bare en uke i forskjell :) har tradisjonell babybjørn bæreselen, veldig go får ikke vont i ryggen av den :) har hørt litt forskjellige ting ja av både helsesøster, lege osv, så d har gjort meg veldig usikker derfor jeg har spurt dere :)
 


Det er ikke det at han vet at han har deg rundt lillefingeren, babyer trenger nærhet og omsorg, de er vant til å ligge inntil oss og være med mammen hele tiden, klart de vil være med mamma da:). Viste du at babyer faktisk er avhengige av nærhet og omsorg for å utvikle seg? 

Babyer venner seg fort til ting, det er jeg helt enig i, men det rare er at viss folk sier at de går tur med babyen hver kveld i vogn, kjører tur, har støvsugeren på, setter de under viften osv så er det ingen som påpeker at de skjemmer bort barna, nei, da er de enige i at vi gjør rare ting for å få barna til å sove, men dersom du gir barnet omsorg og nærhet og bærer det, ja DA er det bortsjemt da!:) 


 


Det er ikke det at han vet at han har deg rundt lillefingeren, babyer trenger nærhet og omsorg, de er vant til å ligge inntil oss og være med mammen hele tiden, klart de vil være med mamma da:). Viste du at babyer faktisk er avhengige av nærhet og omsorg for å utvikle seg? 

Babyer venner seg fort til ting, det er jeg helt enig i, men det rare er at viss folk sier at de går tur med babyen hver kveld i vogn, kjører tur, har støvsugeren på, setter de under viften osv så er det ingen som påpeker at de skjemmer bort barna, nei, da er de enige i at vi gjør rare ting for å få barna til å sove, men dersom du gir barnet omsorg og nærhet og bærer det, ja DA er det bortsjemt da!:) 


 
Det er ikke det at han vet at han har deg rundt lillefingeren, babyer trenger nærhet og omsorg, de er vant til å ligge inntil oss og være med mammen hele tiden, klart de vil være med mamma da:). Viste du at babyer faktisk er avhengige av nærhet og omsorg for å utvikle seg? 

Babyer venner seg fort til ting, det er jeg helt enig i, men det rare er at viss folk sier at de går tur med babyen hver kveld i vogn, kjører tur, har støvsugeren på, setter de under viften osv så er det ingen som påpeker at de skjemmer bort barna, nei, da er de enige i at vi gjør rare ting for å få barna til å sove, men dersom du gir barnet omsorg og nærhet og bærer det, ja DA er det bortsjemt da!:) 
 
Back
Topp