bæresele

oktober17

Andre møte med forumet
Hei

Er det noen som har erfaringer med bæreseler? jeg tenker å ha en når jeg skal gå på tur og slikt. Har lyst på en som er lett og ta på (altså ikke disse lange sjala..)og som gir god støtte både for meg og baby:)

Jeg har ingen erfaring, men jeg har skaffa meg minimonkey. Den ser utrolig god ut, og de hadde fått god respons på babybutikken der jeg kjøpte den. 
Har lest og hørt mye dårlig om babybjörn, og kunne aldri tenkt meg å kjøpe den til nyfødt. 

Minimonkey babysling: 

http://www.minimonkey.net.au/english/info-baby_sling/19

har bare prøvd babybjørn sin originale. og den var veldig god.. men kommer til å kjøpe  babybjørn aktiv eller noe i den duren.. 

Anbefaler på det varmeste Ergobaby bæresele!! Prøvde babybjørn på førstemann, og fikk vondt både i skulder og nakke av å bære i den. I tillegg er den ikke bra for babyen, da babyen sitter rett opp og ned og får trykk på ryggsøylen sin.

Ergobaby er ergonomisk riktig for både barn og mor. Jeg bærer all vekt på hoftene mine, og kjenner ikke antydning til vondt i nakken. Har kjøpt nyfødt innlegg denne gangen, så jeg kan ta den i bruk fra starten av... og den kan brukes helt til barnet er 3 år! (Opp til ca 18kg)

I tillegg er den veldig enkel å ta på. Like enkel som å ta på en ryggsekk.

Søk på nettet, mange forhandlere som selger den!

Edit: for å legge til at heller ikke bæremeisen vår fra Bergans har vært i bruk etter at vi investerte i Ergobaby!

Interessant tråd - dette lurer jeg og på. Har egentlig sett meg ut minimonkey babysling, spesielt fordi den kan brukes som hengekøye i lekegrinda (likte det konseptet - er ikke sikkert knøttet gjør det). Men når Lille Sol skriver at de ikke har brukt bæremeis fra Bergans etter at de kjøpte Ergobaby ble jeg sannelig i tvil.. men Ergobaby har vel ikke beskyttelse mot regn og sol på samme måte som en bæremeis?

Har du konkludert med hva du skal kjøpe deg, oktober17?

Du kan ikke feste tak over ergo-selen nei, slik man kan på en bæremeis. Men du kan få kjøpt regnponcho med hette til både deg selv og babyen som du slenger over dere begge to. Beskyttelse for solen har jeg aldri tenkt over, annet enn at jeg har hatt solhatt på babyen...  I tillegg kan man dra en hette over hodet til babyen, mest beregnet på å støtte hodet til babyen hvis den sovner bak der, men den kan også fungere som solbeskyttelse.
Denne hetten festes med trykknapper på selen som går over skulderen din.

Lykke til i valget! Det finnes jo så utallige mange å velge i...

Back
Topp