Bæresele

Real

Gift med forumet
Babybjørn vs Stokke bære sele? Noen erfaringer med dette? Hva er best? Mest Komfortabel for bærer og barn? Pris? Jeg syns egentlig Stokke sin ser veldig God ut.

Om jeg skal ha blir det nok en Ergo sele eller en Beco Butterfly.

Jeg liker ikke måten ungen sitter i Babybjørn. Har aldri prøvd Stokke sin.

Jeg kommer nok til å velge enten Ergo eller Manduca.

Jeg likte best meitai, manduca var også bra (særlig for pappan som ikke ville lære å knytte:p).

Jeg har vurdert Babybjørn før, men etter å ha tittet litt rundt så tror jeg at det blir en Ergobaby 

Real skrev:
Hihi:) Skjønner at det er flere bæreseler å sjekke ut:)

Det er ofte reklame på den Ergobaby på høyresiden her inne i alle fall :)
Håper du finner ut hva du vil ha. Skal ikke være lett med alle disse valgene. Hehe...

Sniker litt fra februar jeg!

Er en aktiv bærer med min eldste gutt på straks 2 år.
Og kommer til å bære nurket i magen en del også!!

Vil ABSOLUTT IKKE anbefale verken baby bjørn eller stokke sine bæreseler...
Det beste er en skikkelig formsydd som feks beco eller manduca.
Elastisk sjal og Mei Tai er også gull verdt! 

*Angels* skrev:
Sniker litt fra februar jeg!

Er en aktiv bærer med min eldste gutt på straks 2 år.
Og kommer til å bære nurket i magen en del også!!

Vil ABSOLUTT IKKE anbefale verken baby bjørn eller stokke sine bæreseler...
Det beste er en skikkelig formsydd som feks beco eller manduca.
Elastisk sjal og Mei Tai er også gull verdt! 

Snik i vei:) Ok. ! Skal jammen sjekke ut disse også.

Stokke om du må ha en av de da stokke er med for spedbarn og litt eldre unger. Har selv moby wrap og manduca :)

Kakken skrev:

Real skrev:

Håper du finner ut hva du vil ha. Skal ikke være lett med alle disse valgene. Hehe...

Det somer med ergo er at de passer best for dem med høy rygg.

Jeg skal kjøpe meg en manduca =) Lest og hørt mye bra om de.
Jeg hadde et sjal til nr 1 men jeg syns det knytingen var et ork så den ble ikke brukt så mye som jeg hadde ønsket. Tror behovet for å bære blir større med nr 2 derfor skal jeg nå endelig kjøpe meg en manduca =)

Jeg fikk låne babybjørn sist og syns den var grei, men da jeg møtte søskenbarnet mitt som jobber med noe bein- og hoftegreier, fikk jeg nærmest kjeft og streng beskjed om å kun bruke den på korte turer pga for mye belastning på hoftene til babyen. Han kom senere drassende med noe hjemmesydd som lignet babybjørn, men hvor hoftene ble avlastet bedre. Vet ikke hva denne hjemmesydde tingen het, men jeg får grave den frem igjen;)

vi bærte i bæresjal lenge. når han ble litt større og ikke bar så mye, brukte vi mei tai. Men hadde også en bæreslynge som jeg brukte en del. Den gjorde det veldig lett å amme. babyen kan bare ligge inni der og den dekker litt til også.

*3 skal bli 4* skrev:

Kakken skrev:

Real skrev:

Det somer med ergo er at de passer best for dem med høy rygg.

Da passer den for meg :) Men er nok mye der ute, og forskjellig hva som passer hver enkelt :)

Me har Manduca, og den er genial, kan bruke den på sønnen vår enda, og han er over 2. Anbefalar uansett på det sterkaste og kjøpe ein sele som ikkje skadar hoftene til barna slik som BabyBjørn gjer!!

Å, bæring <3 

All bæring er god bæring, men ikke all bæring er ergonomisk god bæring. Skjønner?
Det er alltid bra at babyen får nærkontakt og trygghet fra foreldrene, men det er mange måter å gjøre det på. Som andre her nevner finnes det mange ulike bæretøy og seler. Noen er slik og noen er sånn. Det viktigste uansett er at barnet skal ha bena godt spredt og knærne skal være høyere enn rumpa. I tillegg er det best for barnet å bli bært mage mot mage, eventuelt barnets mage mot voksens rygg. Barnet får da den naturlige c-formen på ryggen, i stedet for en unaturlig svai rygg. 

Meitai, manduca, ergobaby, beco, ringslynge, elastisk sjal, vevd sjal, onbu... Utvalget er stort og kanskje noe forvirrende? Jeg bar førstemann mye, og kommer sikkert til å fortsette i samme spor med denne. Hvis noen har spørsmål så svarer jeg gjerne! Kanskje det er interesse for et litt oppklarende innlegg med informasjon om forskjellige bæreseler?

januar13 skrev:
Å, bæring <3 

All bæring er god bæring, men ikke all bæring er ergonomisk god bæring. Skjønner?
Det er alltid bra at babyen får nærkontakt og trygghet fra foreldrene, men det er mange måter å gjøre det på. Som andre her nevner finnes det mange ulike bæretøy og seler. Noen er slik og noen er sånn. Det viktigste uansett er at barnet skal ha bena godt spredt og knærne skal være høyere enn rumpa. I tillegg er det best for barnet å bli bært mage mot mage, eventuelt barnets mage mot voksens rygg. Barnet får da den naturlige c-formen på ryggen, i stedet for en unaturlig svai rygg. 

Meitai, manduca, ergobaby, beco, ringslynge, elastisk sjal, vevd sjal, onbu... Utvalget er stort og kanskje noe forvirrende? Jeg bar førstemann mye, og kommer sikkert til å fortsette i samme spor med denne. Hvis noen har spørsmål så svarer jeg gjerne! Kanskje det er interesse for et litt oppklarende innlegg med informasjon om forskjellige bæreseler?

:) Kjør på du! Du vet tydeligvis hva du snakker om, og det er bra. Som sagt har jeg null peiling, og kunne trengt litt oppklaring.

Jeg er Mei Tai-frelst!

Back
Topp