Bæresele?

LinnChris

Betatt av forumet
Ikke mange tingene som skal kjøpes inn nå.
En av disse tingene er bæresele.

Hva har dere å anbefale?
Har tittet på Manduka,Beco Butterfly2,Ergobaby og den nye til Stokke carrier.

Til storesøsteren hadde vi Baby Bjørn,ikke fornøyde,så blir ikke det denne gang.

Jeg elsker dette sjalet (sleepy wrap)! Brukte det mer enn vognen de første månedene og Julia kunne sove timesvis. Den var så myk og god å ha på og jeg fikk gjort masse mens hun snorket;-) Eneste er at det blir varmt i sommermånedene men det blir det jo uansett med sjal eller sele. Det viktigste er den nære kontakten du får med barnet.. lengter etter å få bruke dette igjen!! Har også denne Ergo Baby selen som ligner veldig på Manduca. Brukte denneda hun ble for tung for sjalet (6 mnd.) Brukte den masse på tur i fjor sommer da hun var rundt 1 år. Det fine med denne er at den kan brukes på tre forskjellige måter! (på magen, hoften og rygg) og så er den lett å ta på og av.

Vi hadde mobywrap som vi brukte i begynnelsen, og kjøpte manduca når hun ble for tung til at sjalet var behagelig...

Manducaen kan, som ergo, brukes både på rygg, mage og hofte... og brukes nå som en bæremeis "light"... og synes det er veldig pluss at skulderstroppene på manducaen kan krysses, noe som gjør at vektbelastningen av de blir fordelt bedre, og ikke ligger på skuldrene (selv om mesteparten av vekta er på hoftebeltet, så blir det litt tungt å bære med skulderstroppene som på en ryggsekk, med bare bryststroppa som holdt de samlet)

Vi prøvde ergo før vi kjøpte manduca, men det var noe med passformen som gjorde at mannen, som er 193cm, ikke følte at den passet helt i lengda, han følte den ble litt for kort for han, mens manducaen passer, og bruker vi begge... 

Gleder meg til å ta i bruk sjalet igjen, har ikke brukt det på leenge... :)

Er vanskelig å anbefale noe når eg bare har prøvd et par ting selv :-P
Men leste meg igjennom mye, og endte opp med MAnduca til nr 1 ! Angrer IKKJE!
Gull verdt, va deilig å ha babyen på brystet.
Vogn hadde vi kanskje ikkje trengt.... ;-) Men det er varmt/klamt/svett å bære nå om sommeren. Men alikevel ;) Du vil ikkje angre.
Denne gangen har eg kjøpt Moby Wrap, og gleeeeder meg til å ta den i bruk :-D
Ser så deilig ut! myk og god! :-D  Håper eg blir fornøyd ;-))

Jeg var avhengig av min mobywrap (elastisk bæresjal) til min første, det var så deilig å bære i, og både jeg og baby storkoste oss med denne bæreordningen:)
Men hun er et februar-barn, og da gikk det greit å bære i et så "tett" sjal. Denne gang er jeg på jakt etter et bæresjal i bambus- svalende i varmen og antibakterielt:) 
MEn bæresjal blir det denne gangen også- uten tvil:)

Hadde manduca sist, men den fikk jeg aldri til! Så den ble solgt igjen, og har nå kjøpt en brukt babybjørn active, synergi- den me masse "hull...
Så får vi se om den blir mer brukt enn manducaen:) 

Hadde jeg hatt penger til å kjøpe meg en helt ny bæresele hadde jeg valgt Stokke sin tror jeg:D Den virker helt super!

Vi har kjøpt babybjorn miracle. Håper ikke dette var et bomkjøp (alle har så delte meninger om babybjorn).. Gleder meg uansett til å bruke den :-)

Jeg hadde babybjørn til #1 - han var (og er) bitteliten og lett, men likevel ble det tungt å bære da han var 1/2 år gammel. En annen ting (som jeg vet nå, og ikke visste da) er hoftestillingen, som blir helt feil i den type sele. - Stokke sin har mye av det samme, ser jeg..
Link til International Hipdysplasia Institute:
http://www.hipdysplasia.org/Developmental-Dysplasia-Of-The-Hip/Prevention/Baby-Carriers-Seats-and-Other-Equipment/Default.aspx

til #2 brukte jeg elastisk sjal i begynnelsen, og etterhvert meitai.
Jeg er heldig som kan sy selv, men det finnes mye fint nytt og brukt ute for salg. (Ikke la deg friste til å kjøpe det billigste, men velg en annerkjendt syerske - det finnes mange gode tips på http://www.tettinntil.no - sjekk gjerne forumet der dersom du lurer)

Mannen min trives også godt med meitai, og har fått sin egen "pappameitai" av en syerske jeg har blitt kjendt med.
Pappameitai/mammameitai Her er ungene blitt ganske store, men så er også denne meitaien sydd for STORE barn. (tror barna er 3-4år her..)

har brukt baby bjørn sin til mine 4 barn, og skal uten tvil bruke den denne gangen og :) kjempe lett og bruke.. like ikke sjal, da det var tungvindt og knyte og mye styr.. baby bjørn sin sele er lett og ta babyen oppi og lettvindt og rakst om du skal inn på butikk feks... :) :) :) mine barn stortrives i den selen :)

Har et elastisk bæresjal (husker ikke merket, mobywrap eller tricot slen eller noe) fra forrige gang. Tenker på å kjøpe en manducasele også. Mannen vil ikke bruke slike elastiske fordi han lett blir for varm i dem. Så tipper han vil foretrekke en manduca.

Sist gang begynte jeg å sy en meitai, men fikk aldri fullført den, får se om jeg er flinkere denne gangen :D

Viktig å tenke på er at bena ikke må henge rett ned, Rumpa skal sitte lavere enn knærne.
Det er spesielt viktig om barnet har blitt født i seteleie. 
Det er godt mulig at seler som babybjørn er behagelige for foreldrene og enkle i bruk, men babyens behov burde telle tyngst. Og da er hoftestillingen viktig.

Jeg har en babu bjørn sele med extra støtte i kors ryggen osv som jeg brukte til nr1. Fikk ikke til ogble ikke komfertabel med disse bæresjalene el meitai og hva det nå heter.

Back
Topp