Stokke sin er dessverre milevis i fra hva Ergo er, men at den kan være bedre enn BabyBjørn kan jeg tro på.
Anbefaler dere på det sterkeste å ta en titt inn på tettinntil.no der finner dere mye informasjon om bæring i ergonomisk korrekt bæretøy.
Seler som BabyBjørn og Stokke kan sikkert fungere greit i en periode, men de er ikke optimale hverken for barn eller bærer. Selv om flere her sier de er godt fornøyde med den, og det tror jeg nok de er, så kan den jo ikke brukes like lenge (og heller ikke like tidlig) som flere andre alternativer, og når de da i tillegg er dyrere er det liksom ett ganske bortkastet valg. Ergo som nevnes her, og mange andre med den, kan brukes fra nyfødt og til barnet er tre-fire år eller lenger (på ryggen etter hvert, de går jo selvfølgelig mest selv da men på lengre turer er det greit å få hvile litt spesielt på vei hjem igjen) og i slike seler sitter barnet ergonomisk korrekt _og_ vekten fordeles på en helt annen måte på bærerens kropp. Jeg har feks. ikke noe problem med å bære 3,5åringen på 18 kg flere timer på ryggen i Ergo, men klarte ikke bære mer enn 20 minutter i BabyBjørn med en på 6 kg