bæresele!

polkagris

Forelsket i forumet
Hva er mest praktisk til et barn på 1 år?
Mei Tai eller annen bæresele?
Noen spesielle anbefalinger?

[:)]

Vi har en beco butterfly bæresele som jeg fortsatt bærer frøkna på straks 2 år i. Veldig fornøyd med den [:)]

Du kan se den her: http://www.syvsjal.no/kategori.php?kategori=29

Meitai har mange gode sider og fordeler, men for meg passet det bedre med en ergonomisk bæresele - først Beco, så en Ergo Sport (som passer bra for Store Bærere), og søster'n sverger til sin Manduca.

Fordelen (for meg) med en bæresele er at du slipper de superlange stroppene som meitaien har, hvilket kan være kjekt når man står på en sølete parkeringsplass/bussholdeplass og skal knytte junior på ryggen.
Hoftebeltet er kraftig polstret og bærer mye av vekten slik at skuldrene spares.
På Manduca og nyere Beco-varianter er det en egen liten "lomme" man plasserer barnet i, slik at det sitter trygt på plass mens man løfter dem opp på ryggen m.m. Det gjør selebæring ENDA mer idiotsikkert. [;)]
Og så ser det veldig "streit" og vestlig ut, hvilket øker oddsene for at du får lurt på pappaen bæretøyet også. [:)]

(Fordelene med meitai er at den er superfleksibel siden man knytter den på nytt hver gang (ikke forhåndsinnstilt for mammas/pappas rygg), den kan knyttes på mange ulike måter slik at vekten fordeles annerledes, og de kommer i utallige kule design (samt kan sys selv uten alt for mye problemer)). [:)]

manduca[:D]

De var veldig fine de Beco bæreselene, men pittelitt dyre synes jeg. Vi skal også kjøpe reisetrille[:)]
Ergo Sport var litt rimeligere da, og fine i tillegg.
Det viktigste er vel at barnet trives i selen, så de må vel kanskje prøves først og.

Jeg tror også mannen ville trivdes bedre med en Ergo sport bæresele foran en mei tai. Selv om han er en myk mann[8D]

Back
Topp