Bæresele til nyfødt

Tillea

Glad i forumet
Septemberlykke 2021
Oktoberfest 2024 ❤️
Trenger tips til gode bæreseler til nyfødt/bæresjal som ikke må knytes helt fra bunn :happy:
 
Jeg liker Ergobaby Embrace veldig godt.
 
Vi brukte også Ergobaby Embrace.
Hadde også elastisk sjal fra Coracor, men han var 4,3 kg ved fødsel. Hvis han hadde vært litt mindre hadde vi sikkert brukt sjalet mer og ventet litt før vi begynte med Ergobaby Embrace.
 
Brukte ergobaby embrace jeg også. Men helt i begynnelsen likte jeg elastisk sjal best. Baby var liten ved fødsel, så er nok derfor.
 
Najell wrap (ferdigknyttet bæresjal). Helt fantastisk de første mnd.
 
Caboo close er kjempelett sjal (ferdig knytt, man bare strammer) som får billig og pent brukt på Finn. Personlig synes jeg den var lettere enn sele for nyfødt. Fantastisk den første tiden, til rundt 6-7 kg. Da ble det litt tungt med et elastisk sjal :) Da gikk vi over til sele, og skal etterhvert øve mer på vevd sjal. Det er noe litt annet med sjal enn sele synes jeg da, føler man kommer nærmere og det er så koselig!

Hørt mye bra om embrace hvis du liker sele bedre. Mange seler sier de passer fra nyfødt, men så blir det ikke helt riktig ergonomisk før de blir større. Men embrace skal være fint de første månedene. :Heartred
 
Trenger tips til gode bæreseler til nyfødt/bæresjal som ikke må knytes helt fra bunn :happy:

Vil bare si at jeg ikke vil anbefale ergo baby embrace, som 'alle' anbefaler. Vi hadde kjempe problemer med den, hvor baby bare gråt og virket utilfreds hele veien. Det ble sånn at bare han ante at han skulle oppi den, begynte gråten.
Følte meg aldri komfortabel med at han satt ergonomisk riktig i den. Og siste gangen vi prøvde, virket det som om blodtilførselen til bena ble kuttet på et vis.

Det kan hende noe annet hadde funket for oss, men vi gadd aldri bryet med å prøve. Så bæresele ble det aldri i starten.
Nå når han er 10 mnd+ trives han godt å sitte i bæresele. Men vi har gått for et annet merke.
 
Vil bare si at jeg ikke vil anbefale ergo baby embrace, som 'alle' anbefaler. Vi hadde kjempe problemer med den, hvor baby bare gråt og virket utilfreds hele veien. Det ble sånn at bare han ante at han skulle oppi den, begynte gråten.
Følte meg aldri komfortabel med at han satt ergonomisk riktig i den. Og siste gangen vi prøvde, virket det som om blodtilførselen til bena ble kuttet på et vis.

Det kan hende noe annet hadde funket for oss, men vi gadd aldri bryet med å prøve. Så bæresele ble det aldri i starten.
Nå når han er 10 mnd+ trives han godt å sitte i bæresele. Men vi har gått for et annet merke.
Takk for tips!
Vi ender nok med denne:
 
Vil bare si at jeg ikke vil anbefale ergo baby embrace, som 'alle' anbefaler. Vi hadde kjempe problemer med den, hvor baby bare gråt og virket utilfreds hele veien. Det ble sånn at bare han ante at han skulle oppi den, begynte gråten.
Følte meg aldri komfortabel med at han satt ergonomisk riktig i den. Og siste gangen vi prøvde, virket det som om blodtilførselen til bena ble kuttet på et vis.

Det kan hende noe annet hadde funket for oss, men vi gadd aldri bryet med å prøve. Så bæresele ble det aldri i starten.
Nå når han er 10 mnd+ trives han godt å sitte i bæresele. Men vi har gått for et annet merke.
Signerer dårlig erfaring med embrace. Den var helt håpløs for oss. Eneste gangen den funket litt var da hun ble stor nok til å sitte fremover. Da satt hun OK, men den var fremdeles ukomfortabel for meg.

Vi har god erfaring med ferdig knyttet bæresjal fra najell og bæresele fra artipoppe. Siste er ganske dyr, men man får både kjøpt og solgt brukt!
 
Jeg fikk najell bæresele av søstera mi i gave virker veldig bra men ikke rukket å prøve den enda
 
Back
Topp