Bæresele til nyfødt

Månelilje

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
Septemberskattene 2023
Er det noen som har noen erfaringer med bæresele til nyfødt som de vil dele?

Sist gang brukte vi sele fra 4-5 måneder og det var helt supert for vår gutt som elsket nærhet og ikke var så glad i vogn. Så denne gangen vil jeg skaffe en nyfødtsele så jeg kan bære fra starten av.

Og ja- jeg prøvde sjal, men syntes det var fiklete og vanskelig. Så jeg vil heller ha en sele :)
 
Last edited:
Er det noen som har noen erfaringer med bæresele til nyfødt som de vil dele?

Sist gang brukte vi sele fra 4-5 måneder og det var helt supert for vår gutt som elsket nærhet og ikke var så glad i vogn. Så denne gangen vil jeg skaffe en nyfødtsele så jeg kan bære fra starten av.

Og ja- jeg prøvde sjal, men syntes det var fiklete og vanskelig. Så jeg ville heller ha en sele :)
Følger denne for samme tips selv! Men vet flere skryter av ergobaby embrace tror jeg det var, iallefall ergobaby er det mange jeg kjenner som har nevnt :)
 
Ergobaby embrace er vel noe av det beste. :)
Eller elastisk bæresjal som feks Coracor (der jeg har vært mest fornøyd med til nyfødt). Og mange som liker det nesten ferdigknytte fra Najell.
En annen sele som fungerer fra nyfødt og til 1,5 år er Kahubaby sin sele. Den var vi veldig fornøyde med.
 
Sniker - og slår et slag for Angelpack! Den er deilig og myk, kan brukes fra nyfødt uten noe innlegg osv, og helt fram til 1-1,5 år :)
 
Sniker - og slår et slag for Angelpack! Den er deilig og myk, kan brukes fra nyfødt uten noe innlegg osv, og helt fram til 1-1,5 år :)
Jeg fikk prøve en angelpack sist gang og så vidt jeg huske var det ikke mulig å snevre inn selen i bunnen, så jeg tenkte at den ble for bred for en nyfødt? Den passet i hvert fall perfekt til min sønn da han var 6 måneder.
 
Og et det noen som har prøvd manduca twist? Den fikk jeg anbefalt av noen.
 
Og et det noen som har prøvd manduca twist? Den fikk jeg anbefalt av noen.

Edit: blandet med en annen sele fra manduca. Manduca twist passer sikkert godt til nyfødt, vil tro det er likt i bruk som Najell sitt bæresjal også som er ferdigknytt
Anbefaler helst Ergobaby embrace, Kahubaby og også Angelpack som blir nevnt over her. Samt Integra 1. Alle disse 3 sistnevnte har ganske mange likhetstrekk og det er skulderstropper som kan krysses på ryggen, og at panelet over babyens rygg er av mykt og lett føyelig stoff.
Manduca synes jeg var mer stiv, og også veldig bred nederst. Vi arvet en som vi brukte fra 5-6 mnd, og da likte jeg den godt (men ikke like godt som Kahubaby, hehe).
 
Last edited:
Jeg fikk prøve en angelpack sist gang og så vidt jeg huske var det ikke mulig å snevre inn selen i bunnen, så jeg tenkte at den ble for bred for en nyfødt? Den passet i hvert fall perfekt til min sønn da han var 6 måneder.
Man kan bruke en sånn: https://bereglede.no/produkt/size-it/

Eller bare et bånd/stropp til å stramme inn selen så den blir passelig bredde :)
 
Vi hadde en sele fra ergobaby, var veldig fornøyd med denne :) husker ikke hvilken modell
 
Noen som har erfaring med Najell Easy Soft Flow? :)
Nei, men vi lurer også på denne. Tror den er ganske ny. Var veldig på at jeg skulle ha ergobaby embrace, men denne virker som ett bra alternativ som kan brukes noe lengre. Skal å kikke på den til uka. :happy:
 
Nei, men vi lurer også på denne. Tror den er ganske ny. Var veldig på at jeg skulle ha ergobaby embrace, men denne virker som ett bra alternativ som kan brukes noe lengre. Skal å kikke på den til uka. :happy:
Noen som har erfaring med Najell Easy Soft Flow? :)
Nei, men jeg har også sett på den. Virker superenkel i bruk. Men føler for å ‘ta på den’ for å sjekke om den er myk nok for nyfødt, så skulle gjerne fått dratt på en butikk og sett på den før jeg eventuelt kjøper den. Hvis noen prøver den må dere si ifra!
 
Noen som har erfaring med Najell Easy Soft Flow? :)

Gjelder fra 3,2 kg så burde isåfall ikke få kjempeliten nyfødt :)
Med de elastiske variantene som har kortere brukstid kan man fint bruke dem fra 2-2,5kg :)
Men mine unger har vært 3,3 og 3,4 så skulle jo gått fint her, de har vært i nyfødtkoma og ikke begynt med skrik og sånn før etter 2 uker heller.
Men skulle man feks føde prematurt eller få en overraskende liten tass, er det jo fint mulig å skaffe en elastisk sele eller sjal ved behov.
Synes denne selen ser myye bedre ut enn feks Tula Free to Grow, Babybjørn seler og Ergobaby original og 360, men ikke like god som Angelpack og Kahubaby som jeg mener tilpasser seg babyens fasong enda bedre og vil være mindre varm pga ikke så tjukt stoff over babys rygg. Men det er også basert på mine personlige preferanser med bæretøy :hilarious:
Og smaken er jo delt når det kommer til bæretøy som med det meste annet :D
Jeg tenker hvertfall at den selen kan være et godt kjøp som dere vil trives med.
 
Gjelder fra 3,2 kg så burde isåfall ikke få kjempeliten nyfødt :)
Med de elastiske variantene som har kortere brukstid kan man fint bruke dem fra 2-2,5kg :)
Men mine unger har vært 3,3 og 3,4 så skulle jo gått fint her, de har vært i nyfødtkoma og ikke begynt med skrik og sånn før etter 2 uker heller.
Men skulle man feks føde prematurt eller få en overraskende liten tass, er det jo fint mulig å skaffe en elastisk sele eller sjal ved behov.
Synes denne selen ser myye bedre ut enn feks Tula Free to Grow, Babybjørn seler og Ergobaby original og 360, men ikke like god som Angelpack og Kahubaby som jeg mener tilpasser seg babyens fasong enda bedre og vil være mindre varm pga ikke så tjukt stoff over babys rygg. Men det er også basert på mine personlige preferanser med bæretøy :hilarious:
Og smaken er jo delt når det kommer til bæretøy som med det meste annet :D
Jeg tenker hvertfall at den selen kan være et godt kjøp som dere vil trives med.
Har du erfaring med Angelpack eller Kahubaby til nyfødt?
 
Back
Topp